Czy automatyka cenowa jest nadal trendem w e-commerce? Oczywiście, że tak. Dynamic pricing pozwala Ci maksymalizować marżę i wyprzedzać konkurencję. Czy prowadząc sprzedaż na platformach sprzedażowych w sieci, warto zainteresować się tym tematem? Zobacz nasz wpis i przekonaj się, dlaczego warto ustawiać ceny dynamicznie i monitorować ceny konkurencji.
Dynamic pricing – co to jest?
Najprościej rzecz ujmując dynamic pricing to strategia cenowa, którą może stosować każdy przedsiębiorca oferujący produkty lub usługi. Polega na dostosowaniu stawek do działań innych sprzedających (na bazie monitoringu cen konkurencji w sieci).
W przypadku sprzedaży produktów w e-commerce dynamic pricing – analiza cenowa – jest tym bardziej niezbędny, im popularniejszy towar oferujemy. Jeżeli posiadasz konkurencję, to w sieci musisz się z nią liczyć. Dlatego monitoring cen konkurencji i automatyka cenowa to ważne zagadnienia w e-commerce.
Klient na pierwszym miejscu
Konsument, podejmując decyzję o zakupie danego produktu, odwiedza różne platformy sprzedażowe i porównywarki cenowe, aby znaleźć jego optymalną cenę. Obecnie klient nie kończy swojej ścieżki zakupowej w spontaniczny sposób. Internauta wie, jak przeprowadzić monitoring cen w sieci i znaleźć sklep, oferujący wysoką jakość obsługi.
LivePrice pozwala Ci monitorować ceny konkurentów i automatyzować je względem ich działań. Dzięki temu oferowany przez Ciebie produkt jest dostępny i korzystny cenowo dla większej ilości kupujących. W e-commerce koncepcja dynamicznych cen (dynamic pricing) jest praktycznie niezbędna, aby móc realnie konkurować z innymi oferentami w sieci.
Reasumując, elastyczne, dynamiczne i ustalane względem konkurencji ceny są świetną bazą do prowadzenia skutecznej sprzedaży w sieci. System LivePrice to narzędzie, które pomoże Ci usprawnić Twój e-handel i wykorzystać potencjał, jaki drzemie w wybranych przez Ciebie marketplace’ach. LivePrice to rzetelna analiza cenowa wybranego przez Ciebie serwisu – monitoring cen konkurencji i dynamic pricing.
Rynek e-commerce
Rynek e-commerce jest niezwykle dynamiczny i każdego roku notuje wzrost. Zwiększa się liczba e-sklepów, platform sprzedażowych, porównywarek cen, przybywa też oczywiście klientów. Czy w tej sytuacji warto wcielić do swojego handlu dynamic pricing i aktywnie monitorować ceny konkurencji w sieci?
Obecnie przeżywamy swoisty rozkwit. Co wpływa na popularność handlu w sieci?
- Pandemia COVID-19 – jak pokazał raport Gemius, pandemia miała wielki wpływ na przyzwyczajenia zakupowe Polaków. Zwiększyła się liczba osób dokonujących transakcji w sieci oraz sama ilość sprzedawców. To świetna informacja dla każdego przedsiębiorcy w e-commerce, natomiast trzeba pamiętać, o tym, że zwiększyła się również liczba e-sprzedawców. Dlatego dynamic pricing połączony z profesjonalnym monitoringiem cen konkurencji w sieci stał się naturalnym sposobem na ustanowienie optymalnej ceny.
- Inflacja – szalejąca inflacja i wszechobecna drożyzna również wpływa na popularność handlu w sieci. Konsumenci poszukują okazji i niskich cen. Aby dokonać transakcji, odwiedzają wiele platform sprzedażowych. Reasumując, biorąc pod uwagę profil klienta 2022, warto stosować dynamic pricing w e-commerce.
Klient w sieci jest wymagający i wie jak szukać korzystnych cen. Dlatego analiza, automatyka i monitoring cen konkurencji są dobrym wyborem w strategii ustalania optymalnych cen.
Dynamic pricing, jak ustalać ceny w sieci?
Dynamic pricing w swojej definicji zawiera informację o tym, że ceny muszą być ustalane na bazie cen nadawanych przez konkurencję. Czy można wprowadzić tę strategię, bazując jedynie na manualnym monitoringu cen konkurencji? Niestety nie.
Jeżeli chcesz efektowanie ustalać ceny optymalne, musisz brać pod uwagę kilka czynników:
- Kontrolujesz wiele produktów – jeżeli będziesz to robił ręcznie, to tracisz czas i skazujesz się na popełnienie błędu ludzkiego. W tym przypadku sprawdzi się system do monitoringu cen konkurencji w sieci. Automatycznie uzyskasz dane – analiza cenowa – o tym, jakie stawki nadają inni oferenci i które miejsce wśród nich zajmuje Twoja oferta.
- Prowadzisz sprzedaż na kilku kanałach – sprzedaż na wielu platformach jest obecnie bardzo modnym i wygodnym sposobem na dotarcie do dużej grupy klientów. Natomiast musisz pamiętać o tym, że cena w strategii dynamic pricing powinna być dostosowana do konkretnego marketplace’u. Jeżeli prowadzisz sprzedaż na Allegro, Ceneo i we własnym sklepie, to ustalając tę samą cenę dla asortymentu, nie prowadzisz polityki elastycznej ceny. W taki przypadku warto nadawać cenę indywidualnie dla każdego miejsca (bazując na monitoringu cen konkurencji).
- Cena minimalna – ustalając cenę danego produktu, musisz brać pod uwagę to, jaka jest jego cena zakupu. Do tego istotnym pojęciem jest marża i narzut. Rozróżniając je, możesz w łatwy sposób wyliczyć najniższą kwotę sprzedaży, która będzie dla Ciebie rentowana. Branża e-commerce boryka się z niskimi marżami – system do samoczynnej automatyzacji cen, pozwala na ich optymalizację. Ochrona marży to niezwykle istotny element działania LivePrice – system działa dwukierunkowo. Dynamic pricing nie polega na szalonym obniżaniu cen, to holistyczne podejście do Twojego towaru i stawek, jakie na nim nadajesz.
Automatyka cenowa
Co istotne, jeżeli chcesz, aby Twoje ceny były konkurencyjne, sprawdź system do monitoringu i automatyki cenowej LivePrice. Aplikacja pomoże Ci wykorzystać potencjał strategii dynamic pricing.
System nadaje ceny na podstawie rzetelnego monitoringu cen konkurencji na danym marketplace oraz Twoich scenariuszy cenowych – to Ty ustalasz krok cenowy i kwotę minimalną. Dzięki takiemu podejściu do e-biznesu Twoje produkty będą osiągały optymalne, wyliczone przez algorytm stawki.