Koniec roku w e-commerce oznacza czas intensywnych przygotowań i konieczność zastosowania strategii, które zmaksymalizują Twój zysk. W tym artykule omówimy 6 sprawdzonych sposobów, które pozwolą Ci przygotować skuteczny plan na zwiększenie sprzedaży na święta Bożego Narodzenia!
Zwiększenie sprzedaży na święta – od czego zacząć?
Wartościowy i przemyślany plan działania jest kluczowy, aby zadbać o zwiększenie sprzedaży na święta Bożego Narodzenia. Przygotowanie do świątecznych wyprzedaży w e-commerce to kluczowy moment, który może znacząco wpłynąć na roczne wyniki sprzedażowe sklepu. Wzmożony ruch zakupowy i pik sprzedażowy w okresie świąt to idealna okazja, aby nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale także przyciągnąć nowych klientów i wyróżnić się na tle konkurencji.
Dobra strategia i odpowiednie przygotowanie mogą przełożyć się na maksymalne wykorzystanie potencjału promocji świątecznych i budowanie długofalowej lojalności klientów.
Zwiększenie sprzedaży na święta – przeanalizuj swoją ofertę
Warto najpierw przeanalizować portfolio swoich produktów. Można skorzystać z danych historycznych i zweryfikować, które produkty dobrze rotowały w okresie świątecznych promocji w poprzednich latach.
- Przeanalizowanie portfolio produktów pod kątem wyników sprzedażowych z ubiegłych lat to kluczowy element w planowaniu promocji świątecznych.
- Oceń, które promocje cieszyły się największym zainteresowaniem klientów. W ten sposób możesz uzyskać listę strategii cenowych i rabatów, na które wrażliwi są Twoi klienci. Tym samym masz szansę na zwiększenie sprzedaży na święta.
Wyprzedaże świąteczne – wykorzystaj monitoring i automatyzację cen
Wykorzystanie aplikacji do sprawdzania cen to świetny sposób na oszczędzanie czasu w tym gorącym okresie zwiększania sprzedaży na święta. W zależności od rynkowych trendów i działań bezpośredniej konkurencji możemy szybko zareagować, co jest szczególnie istotne w okresie wyprzedaży świątecznych, kiedy klienci szukają najlepszych okazji.
- LivePrice pozwala na śledzenie ruchów konkurencji oraz repricing. Co ważne system może działać niezależnie dla każdego kanału lub zbiorczo pokazywać Ci wszystkie stawki z wybranych obszarów e-commerce. Dzięki temu wiesz, czy masz najkorzystniejszą cenę na rynku.
Zwiększenie sprzedaży w okresie Bożego Narodzenia – zadbaj o estetykę oferty
W okresie świątecznych wyprzedaży ważne, aby nie tylko dopasować ceny, ale też zadbać o atrakcyjność oferty wizualnej i content marketingu.
Musisz pamiętać o tym, że w e-commerce klienci kupują oczami. Zadbaj o estetyczne fotografie produktów – możesz do nich dodać elementy świąteczne. Dodaj chwytliwe opisy, które będą sugerowały, że oferowany produkt to doskonały wybór na prezent. Takie działania mogą znacząco wpłynąć na konwersje.
- Dostosuj promocje do potrzeb swoich odbiorców w okresie świątecznym. Dobrze przemyślane kategorie świąteczne, promocje i zestawy prezentowe zwiększą widoczność oferty i sprawią, że przyciągnie ona większą liczbę klientów.
Przeceny świąteczne – wykorzystaj remarketing
Jeżeli Twoim celem jest zwiększenie sprzedaży w okresie Bożego Narodzenia – wykorzystaj remarketing. Klienci często porównują ceny przed dokonaniem zakupu, co oznacza, że warto przypominać im o swojej ofercie. Dodatkowo, jeżeli monitorujesz ceny za pomocą profesjonalnej aplikacji, to masz pewność, że Twój oferta jest solidnie osadzona cenowo w realiach rynku.
- Korzystaj z Google Ads, Facebook Ads i narzędzia remarketingowe Allegro, które pozwalają przyciągnąć klientów, którzy wcześniej wyświetlili Twoje oferty. Wykorzystaj pik sprzedażowy świąteczny i bądź dobrze widoczny w tym wyjątkowym dla e-commerce czasie.
- Remarketing działa szczególnie dobrze, gdy połączymy go z dynamicznym repricingiem – w ten sposób reklamy docierają do klientów z najlepszą, aktualną ceną.
Zadbaj o świąteczne promocje na portalach sprzedażowych
Platformy takie jak Allegro, Ceneo i Empik oferują sprzedawcom szerokie możliwości tworzenia promocji świątecznych. Zwiększenie sprzedaży w okresie Bożego Narodzenia wymaga wprowadzenia w tym czasie atrakcyjnych zniżek i okazji.
Jeżeli Twoim celem jest zwiększenie sprzedaży na święta, to przeceny świąteczne muszą być przemyślne, aby skutecznie zwiększyć liczbę konwersji.
- Na Allegro warto skorzystać z narzędzi takich jak Super Cena, Strefa okazji czy Smart!, które zwiększają widoczność ofert. Przeczytaj wpis na blogu: Pozycjonowanie ofert Allegro: jak zwiększyć widoczność i sprzedaż?
- Na Ceneo można zyskać dzięki wyświetlaniu się w specjalnych sekcjach promocyjnych – produkty z oznaczeniami promocyjnymi przyciągają większą uwagę.
- Empik pozwala na wykorzystanie Adsów lub ofert czasowych, które zyskały popularność i są aktywnie śledzone przez użytkowników. Jeżeli zastanawiasz się nad tym, jak zacząć sprzedawać na EmpikPlace? Zajrzyj do wpisu na blogu.
Stworzenie konkurencyjnej oferty na tych platformach w okresie świątecznym wymaga precyzyjnego monitoringu cen konkurencji i dynamicznego dostosowywania ofert – to właśnie w tej kwestii kluczowe znaczenie ma LivePrice.
Twórz zestawy produktów – promocje świąteczne
Tworzenie zestawów produktów może być sposobem na zwiększenie sprzedaży w okresie Bożego Narodzenia. Pamiętaj, że muszą być one mądrze zaprojektowane. Zajrzyj do artykułu: Sprzedaż wiązana – zestawy produktów w e-commerce
Sprzedaż wiązana w okresie świąt może skutecznie zwiększyć wartość koszyka zakupowego i przyciągnąć klientów szukających kompleksowych rozwiązań prezentowych.
Czy działania da się dostosować do każdej branży?
Sprzedaż na święta dotyczy praktycznie każdej branży. Oczywiście maksymalizacja zysków standardowo będzie dotyczyła obszarów, które mogą być wykorzystywane, jako prezent – odzież, zabawki, elektronika, książki, kosmetyki. Natomiast nie są to jedyne produkty, które można skutecznie sprzedawać w tym czasie.
Branże wrażliwe na przeceny świąteczne
Nawet marki, które oferują produkty codziennego użytku, mogą opracować promocje świąteczne lub zestawy prezentowe, które trafią w gusta klientów. Warto zatem przeanalizować portfolio produktów i dostosować je do potrzeb odbiorców w okresie świątecznym. Dobrze przemyślane kategorie świąteczne, promocje i zestawy prezentowe zwiększą widoczność oferty i sprawią, że przyciągnie ona większą liczbę klientów.
Branże niszowe, a zwiększenie sprzedaży w okresie Bożego Narodzenia
Większość branż w e-commerce możesz odczuć zwiększenie sprzedaży w okresie Bożego Narodzenia natomiast oczywiście nie wszystkie. Nawet marki, które oferują produkty codziennego użytku, mogą opracować promocje świąteczne lub zestawy prezentowe, które trafią w gusta klientów.
Natomiast jeżeli Twój asortyment nie reaguje na sprzedaż na święta, to oczywiście nadal będziesz mógł wykorzystać wskazówki podane w artykule, aby cieszyć się zwiększoną sprzedażą.
Zwiększenie sprzedaży na święta… i nie tylko od święta
Zwiększenie sprzedaży w okresie świątecznym wymaga kompleksowego podejścia i dostosowania strategii do wzmożonego zainteresowania klientów. Niezwykle istotna jest analiza oferty, wybór produktów do promocji i strategii. Wybierz produkty, które najlepiej rotują w sezonie i pozwalają efektywnie przygotować się na pik sprzedażowy świąteczny.
Nie tylko w okresie świąteczny promocji warto korzystać z systemu LivePrice. Wykorzystanie monitoringu i automatyzacji cen sprawia, że Twoje oferty pozostaną konkurencyjne, a obmyślanie i korzystanie ze strategii cenowych będzie łatwe i automatyczne.
Dzięki sześciu krokom wymienionym w artykule możesz skutecznie zwiększyć sprzedaż i wyróżnić swoją ofertę (nie tylko) w okresie Bożego Narodzenia, maksymalnie wykorzystując potencjał rynku.