Monitorowanie promocji i banerów w sklepach internetowych
Monitoring promocji w e-commerce jest niezwykle ważny, bez względu ma to, czy jesteś sprzedawcą, dystrybutorem czy producentem.
Automatyczne śledzenie cen produktów w sieci to jednak nie to samo, co monitoring cen promocyjnych czy monitorowanie promocji na banerach.
Przedsiębiorcy działający w e-commerce wiedzą, jak dynamicznie zmieniają się ceny w sieci. Dodatkowo trzeba zwrócić uwagę na fakt występowania rozmaitych cen na danych kanałach sprzedaży. Bezsprzecznie warto zainwestować w całościowe monitorowanie promocji na banerach, gdyż pozwala ono dogłębnie sprawdzać różne warianty cenowe na danym produkcie.
Dlaczego warto monitorować promocje?
Ceny w sieci zmieniają się dynamicznie. Co istotne, sprzedawcy często projektują rabaty w formie np. rabatu X% na cały koszyk zakupowy, promocji 2+1 gratis. W takich wypadkach klasyczny monitoring nie może pokazać Ci finalnej ceny produktu. W związku z tym tylko monitoring cen promocyjnych umożliwia dogłębne poznanie promocji, które pojawiają się w danych e-sklepach.
Dodatkowo używając systemu LivePrice, możesz zdefiniować alerty, które pozwolą Ci reagować szybko na sytuację rynkową. Reasumując, aplikacja umożliwi Ci również pobieranie raportów, które pokażą Ci, jak kształtuje się globalnie cena danego produktu w sieci.
Monitoring banerów reklamowych i promocji w e-sklepie dostępny w systemie LivePrice jest dedykowany:
- Sprzedawcom – monitoring promocji sprawia, że dokładnie wiesz, jakie nowe rabaty przygotowała Twoja konkurencja. W związku z tym otrzymujesz dedykowane raporty i wiesz, kiedy wybrany do monitoringu sklep, wprowadza nowe upusty. Dzięki temu w szybki sposób możesz reagować na wszelkie promocje w innych sklepach.
- Dystrybutorom i producentom – kontrolujesz swoich partnerów biznesowych. Możesz sprawdzać, jak promowany jest Twój towar i czy strategia cenowa jest dostosowana do Twoich założeń. Godne uwagi jest, że monitorowanie promocji na banerach pozwala Ci również historycznie obserwować, jakie akcje promocyjne wykonują Twoi partnerzy, co w łatwy sposób zestawisz ze sprzedażą.
Gdzie można monitorować promocje?
Automatyzacja monitoringu rabatów i akcji promocyjnych pozwoli Ci w szybki i samoczynny sposób dowiedzieć się o promocjach, jakie pojawiają się na e-sklepie.
System LivePrice monitoruje promocje i rabaty obecne na:
Banerach promocyjnych
Banery, to kluczowy sposób informowania klientów o najlepszych promocjach w e-sklepie. LivePrice będzie monitorował banery i wyłapie wszelkie, ukazane na sliderze formy upustu.
Cenach przekreślonych
System samoczynnie rozpozna ceny przekreślone i odczyta kwoty – wyjściową i promocyjną. Dodatkowo możesz zobaczyć w danych historycznych, czy kwota wyjściowa jest faktycznie ceną standardową, czy jedynie stworzoną na potrzeby „promocji”.
Ofertach cross-sell
Monitoring promocji krzyżowych jest niezwykle wymagający. Co istotne, aplikacja LivePrice w przejrzysty sposób wyliczy promocyjną cenę interesującego Cię produktu w konkretnym zestawie.
Produktach w koszykach
LivePrice monitoruje promocje ilościowe np. 2+1 gratis lub promocji X% na zakupy w koszyku. Dzięki temu poznasz dokładną cenę promocyjną produktu.
Kontekście ofert
System monitoruje opisy i grafiki, które dodatkowo pojawiają się przy danej ofercie. Bez wątpienia, wzmianka o promocji nie umknie uwadze systemu. LivePrice zapewnia monitoring promocji i informuje Cię, jeżeli sprzedawca oferuje np. próbki lub dodatkowe gratisy.
Kodach promocyjnych
Aplikacja udostępni Ci dane o cenach, jakie osiąga produkt po użyciu wszelkich kodów rabatowych.
Sam monitoring to zbyt mało?
Zacznij monitorować banery i promocje
Kompleksowy monitoring cen i promocji sprawi, że zawsze będzie się podejmowało dobre decyzje odnośnie do tego, kiedy wdrożyć promocję. Reasumując, będziesz wiedział, jak promowany jest w sieci Twój produkt. Co więcej, dzięki systemowi LivePrice, monitoring banerów i promocji i automatyzacja zmian cen mogą być w łatwy sposób połączone.
Korzyści z monitorowania promocji za pomocą systemu LivePrice:
- Masz dostęp do pełnego raportu z cen rynkowych.
- Możesz ustalać dowolne alerty w przypadku pojawienia się ceny promocyjnej na danym produkcie.
- Jako producent doskonale wiesz, jak Twoi partnerzy promują Twój towar i jak wpływa to na jego sprzedaż.
- W prosty sposób oceniasz, czy dana promocja przynosi efekt.
- Obserwujesz konkurencję, śledzisz promocje i reagujesz.
- Repricing pomoże Ci zawsze utrzymywać konkurencyjne ceny.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się, jak dokładnie wygląda monitoring cen w sklepach internetowych, skontaktuj się z nami.
Udostępnij