Do tej pory Allegro umożliwiało działanie na WebAPI lub REST API. Zasoby API Allegro przedstawiają funkcjonalności serwisu. API Allegro pozwala tworzyć rozwiązania, które optymalizują sprzedaż na portalu. W 2020 roku serwis ogłosił, że wygasza WebAPI. W związku z tym unowocześnienie struktury oznacza znaczące zmiany dla firm, korzystających z programów eksploatujących WebAPI.
Czym jest Allegro WebAPI?
Allegro WebAPI to usługa, która umożliwia programistom integrację własnych aplikacji, czy systemów z mechanizmami Allegro. Usługa pozwala na dostęp do zasobów portalu z ominięciem jego interfejsu. Reasumując, za pomocą WebAPI można zarządzać sprzedażą bezpośrednio z panelu e-sklepu (np. wystawiać oferty na Allegro, posiadać dostęp do danych Kupujących, obsługiwać system zwrotów i prowizji, przeglądać i pobierać zawartość zakładek Mojego Allegro, sprawdzać statusy wpłat od Allegrowiczów itp.).
Jakie zmiany pojawią się w Allegro WebAPI?
Allegro od dłuższego czasu nie rozwija WebAPI. Do tej pory usługa była utrzymywana jedynie przez wzgląd na istniejące aplikacje. Dlatego Allegro wprowadza nową politykę zarządzania danymi transakcyjnymi i od końca 2020 roku zakończy wygaszanie WebAPI. Przede wszystkim, zmiana ta uderzy w aplikacje, które używały tej przestarzałej usługi np. TradeWatch.
Jak przygotować się do zmian w Allegro?
Serwis będzie wygaszał stare API etapami, a harmonogram tych zmian jest dostępny na witrynie portalu. Aby zmiany nie wpłynęły na płynność w sprzedaży, warto zacząć korzystać z aplikacji bezpiecznych, opartych na nowym API. Dzięki temu unikniemy zaskoczenia lub konieczności sprawdzania, które funkcje są już zdezaktualizowane.
Czy LivePrice jest w tej sytuacji bezpiecznym systemem?
Z pewnością zmiany, które wprowadza Allegro, nie wpłyną na nasze działania. Pomarańczowy portal aukcyjny postawił na rozwój nowych funkcjonalności w Allegro jedynie na REST API. LivePrice jako system do monitoringu i automatyki cenowej na Allegro jest całkowicie obojętny na zmiany w WebAPI – korzystamy z REST API.
Godna uwagi jest to, że wychodzimy naprzeciw potrzebom naszych klientów i do końca roku, LivePrice będzie miał nową funkcję – Analitykę. Moduł umożliwi dogłębną analizę sprzedaży na Allegro. System pozwoli na śledzenie zmian w cenach z danego okresu lub z wyszczególnieniem konkretnych godzin. Dzięki tej funkcjonalności każdy sprzedawca lub producent będzie mógł wiedzieć i widzieć, jak kształtują się ceny danego produktu na portalu Allegro. Dodatkowo system pozwoli filtrować konkretnych sprzedawców np. pomijać pomniejsze sklepy. Istotne, że dane będzie można pobrać w formie wygodnych raportów.
Jakie kolejne zmiany wprowadza Allegro – produktyzacja?
Allegro chce ułatwić Kupującym filtrowanie i odnajdywanie produktów. Dlatego od 1 sierpnia będzie wymagać 1% ofert powiązanych z produktem w wybranych działach:
- Elektronika,
- Uroda,
- Kultura i Rozrywka.
Jeżeli sprzedawca nie dostosuje się do wymaganych parametrów powiązanych ofert, nie będzie mógł wystawić nowych i podobnych oraz nie wznowi zakończonych ofert w tym dziale.
Reasumując, w zakładce Moje Oferty na Allegro można sprawdzić, ile ofert jest już powiązanych z danym produktem, jak również będą się pojawiały listy działów, które wymagają powiązań. Dodatkowo można powiązać dany przedmiot z innymi we właściwej kategorii.
Jakie kolejne zmiany wprowadza Allegro – obowiązkowe uzupełnianie EANów?
Kod EAN stanie się obowiązkową wartością przy większości ofert na Allegro. Taki zabieg ma na celu uporządkowanie aukcji – pozwoli na automatyczne zaciąganie informacji o produktach. W takiej sytuacji sprzedawca będzie musiał jedynie wypełnić opis i dane sprzedażowe. Dlatego już teraz, wystawiając produkty na Allegro, warto uzupełniać EANy. Dodatkowo w przypadku używania systemu LivePrice, również zasadne jest stosowanie kodów EAN – narzędzie automatycznie połączy oferty ze zgodnymi kodami EAN i przedstawi Ci gotowy ranking cenowy ofert na Allegro.
Jakie kolejne zmiany wprowadza Allegro – parametry zależne?
Allegro planuje zawęzić ilość kategorii przy danym produkcie. Dlatego niezbędne będzie wprowadzanie parametrów zależnych. Reasumując, sprzedający będzie musiał wypełniać wszystkie pola, co poskutkuje wytypowaniem kategorii dla jego produktu. Ze strony kupującego będzie to duże ułatwienie – szukany przez niego przedmiot będzie miał jednolity na całym Allegro kod EAN, parametry i kategorię.
Nowe karty na Allegro
Nowe karty z powiązanymi produktami będą przyjazne Kupującym, gdyż w podobny sposób jak na Ceneo, czy Amazonie zestawią wszystkich sprzedających.
Zabieg ten może znacząco wpłynąć na kształtowanie się cen danego produktu. Portal stanie się bardziej wymagający dla sprzedawców – dokładne opisy, dane, EANy i kategorie. Kolejnym wyzwaniem będzie walka cenami z innymi sprzedającymi na portalu Allegro. Sprzedawał swoje produkty będzie ten sklep, który mądrze zagospodaruje polityką cenową swojego asortymentu. Dla skutecznego działanie niezbędne będzie monitorowanie cen konkurencji na Allegro. Zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem na temat możliwości automatycznego kształtowania cen w systemie LivePrice:
Szacuje się, że do końca 2021 roku produktyzacja będzie obowiązkowa w większości kategorii. Dlatego sprzedając na Allegro, ważne jest posiadanie systemu do monitoringu i automatyki cenowej. Bez wątpienia system LivePrice, to bezpieczne i niezawodne narzędzie, które w łatwy sposób pomoże poprowadzić wszystkie zaplanowane strategie sprzedażowe.
Czy zmiany na portalu Allegro wpłyną na moją sprzedaż?
To czy zmiany na portalu Allegro dotkną Twój sklep, zależy od Ciebie. Jeżeli już teraz dobrze przygotujesz się do działania w e-handlu, nie będzie problemów z płynnym dostosowaniem się do nowości. Reasumując, istotne jest korzystanie z bezpiecznych i rozwijanych aplikacji – bazujących na zgodnych z Allegro wytycznymi, monitorowanie konkurencji, nadawanie aktualnych cen na podstawie ruchów branży. System LivePrice zawiera wszystkie wskazane elementy, jest bezpieczny, rozwijany wedle najnowszych standardów, dodatkowo pomaga Ci automatycznie ustawiać ceny na ofertach Allegro. Narzędzie pozwala realizować różne strategie sprzedażowe, nie bazuje jedynie na walce cenowej. Dla osób, które chcą wiedzieć więcej, Allegro przygotowało również webinary.
Webinary na Allegro, czy warto?
Portal wychodzi naprzeciw Sprzedającym i organizuje bezpłatne webinary, które pomogą odpowiedzieć na nurtujące Cię pytania: Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro? Jak promować oferty w Strefie Okazji Allegro? Jak stworzyć skuteczną ofertę na Allegro? 4 sierpnia o godzinie 13:00 odbędzie się szkolenie dotyczące Zastosowania numerów GTIN (kodów EAN) w sprzedaży online. Aby zapisać się na webinar, wystarczy znaleźć na stronie Allegro dla sprzedających interesujący Cię temat. Jedynym warunkiem jest podanie maila i login Allegro, na który zostanie wysłane zaproszenie.