Porównywarki cenowe w Polsce cieszą się od wielu lat dużą popularnością. Niezaprzeczalnie, wśród serwisów tego typu, najpopularniejsze jest Ceneo. Czy jeżeli prowadzisz sprzedaż w sieci, powinieneś zastanowić się nad monitorowaniem cen konkurencji na Ceneo? W dzisiejszym wpisie udowodnimy, że skuteczne śledzenie polityki cenowej innych sprzedawców, może realnie zwiększyć sprzedaż na porównywarce cenowej.
Porównywarka cenowa Ceneo dla kupujących
Liderem wśród porównywarek cenowych jest Ceneo, którego funkcjonalności pozwalają użytkownikowi nie tylko wyszukać najkorzystniejszą ofertę pod względem ceny, ale również przeczytać opinie innych kupujących na temat sprzedawcy, czy interesującego go produktu. Dzięki filtrom użytkownik może dokonać szybkiego monitoringu cen na Ceneo.
Popularność Ceneo wśród porównywarek cenowych wynika również z tego, że Polacy ufają serwisowi. Wedle regulaminu, ceny wyświetlane na Ceneo, powinny być umieszczone również na e-sklepie sprzedającego. Dzięki temu, w jednym miejscu konsument może przejrzeć wiele ofert interesującego go produktu.
Porównywarka cenowa Ceneo dla sprzedających
Wystawianie ofert na Ceneo to dla większości e-sklepów szansa na zaistnienie w sieci. Dzięki popularności tej platformy sprzedażowej liczba odwiedzin klientów oraz transakcji na Twoim sklepie może wzrosnąć. Jeżeli zaczniesz skutecznie i automatycznie działać na serwisie, możesz zwiększyć sprzedaż na porównywarce.
Oczywiście trzeba pamiętać o tym, że obecność na porównywarkach cenowych nie jest darmowa. Jeżeli chodzi o Ceneo, bezpłatna jest obecność na platformie, wystawianie i wznawianie produktów. W podstawowej opcji rozliczasz się z porównywarką cenową w modelu PCP. Jednym słowem płacisz tylko za kliknięcie linku przypisanego do Twojej oferty.
Serwis oferuje również dodatkowe metody promocji Twojej marki lub poszczególnych produktów, natomiast te są dodatkowo płatne. Natomiast nie można pominąć bardzo istotnego aspektu, jakim jest monitoring cen konkurencji na Ceneo – ponieważ bez patrzenia na ręce konkurencji, możesz niepotrzebnie przepalać budżet. Co więcej, aby zwiększyć sprzedaż na porównywarce cenowej, trzeba orientować się w branży.
Sprzedaż wielokanałowa
Ceneo pozwala wystawiać ofertę bez względu na to, czy sprzedajesz również na innych portalach. Dzięki temu możesz aktywnie promować swoją markę na wielu kanałach (omnichannel), co jest zgodne z obecnymi trendami e-commerce.
Porównywarka cen Ceneo pozwala na integrację z większością CMS’ów oraz ERP’ów. Dzięki temu można się z nią łatwo integrować. Monitorując konkurencję na Ceneo, łatwo zauważyć, że większość oferentów pojawia się również na innych portalach (Allegro, Empik), ale często mają na nich zupełnie inne ceny produktów.
Dodatkowo trzeba pamiętać o tym, jak duże liczby stoją za portalem:
• 17 lat na polskim e-commerce.
• 18 000 aktywnych sprzedających.
• 30 mln wystawionych ofert.
• 23 mln użytkowników miesięcznie.
Niewątpliwie dane te robią wrażenie, dlatego zasadne wydaje się stwierdzenie, że monitorując ceny konkurencji na Ceneo, możemy realnie zwiększyć sprzedaż na porównywarce.
Patrz na ręce konkurencji – monitoring cen konkurencji na Ceneo
Wystawiając ofertę na Ceneo, warto zastanowić się nad tym, jak na portalu działa konkurencja. Porównywarki cenowe stają się często polem bitwy dla sprzedających. Często zastanawiasz się nad tym, jak zwiększyć sprzedaż na porównywarce cenowej?
Odpowiedzią jest system do automatycznego monitoringu konkurencji na Ceneo – LivePrice. Skuteczna analiza danych pozwoli Ci wyciągnąć wnioski o działaniach konkurencji. Możesz też oczywiście sprawdzać ceny ręcznie, natomiast taki monitoring jest skazany na niepowodzenie – tracisz czas i skazujesz się na ryzyko błędu. Jeżeli nie chcesz marnotrawić dnia, to rozwiązaniem może być system do monitoringu cen konkurencji na Ceneo.
Aplikacja LivePrice pozwoli Ci śledzić ceny na poszczególnych kartach porównywarki cenowej. System automatycznie połączy Twoją ofertę z konkurencją i zestawi ją względem każdego sprzedającego oraz sumarycznie dla całej karty. W ten sposób uzyskasz szybki podgląd na politykę cenową innych firm.
Automatyka cenowa na Ceneo
LivePrice umożliwia Ci również automatyzację cen. Dzięki temu możesz samoczynnie wpływać na nadawane ceny i prowadzić politykę elastycznej ceny na podstawie rzetelnych danych.
System składa się z dwóch modułów – monitoring cen konkurencji na Ceneo i automatyki cenowej. Wynikiem działania systemu mogę być raporty cenowe, dostęp do analityki obrazującej Twój e-commerce na porównywarce cenowej lub samoczynna zmiana cen.
W przypadku prowadzenia automatyki cenowej to Ty decydujesz o stawce minimalnej oraz kroku cenowym. LivePrice wylicza kwotę według ustalonego trybu – nie musisz być tylko na pierwszym miejscu, ponieważ system daje Ci wiele możliwości (np. obecność na wskazanej lokacie, wyrównanie do wybranego oferenta lub najniższa cena, wśród wybranych konkurentów).
Jak zwiększyć sprzedaż na porównywarce cenowej?
Jeżeli nadal zastanawiasz się nad tym, jak zwiększyć sprzedaż na porównywarce cenowej? Koniecznie wypróbuj system LivePrice przez 14 dni za darmo. Dzięki temu zobaczysz, jak aplikacja monitoruje ceny Twojej konkurencji na Ceneo i sprawdzisz, czy warto zaufać profesjonalnemu systemowi, aby realnie zwiększyć zyski.