Idealo

Idealo – czy warto monitorować ofertę konkurencji na tej porównywarce cen?

Na polskim rynku najpopularniejszą porównywarką cen jest Ceneo. Natomiast każdy sprzedawca, który planuje rozpocząć sprzedaż na rynku Zachodnim, powinien pochylić się nad tematem monitoringu Idealo.

Idealo to porównywarka cen, która powstała w 2000 roku w Niemczech. Portal podbił serca niemieckich internautów. Serwis może pochwalić się dużą liczbą użytkowników (28 milionów) odwiedzających go miesięcznie i ofert (340 milionów). Dodatkowo monitorując Idealo, okazuje się, że serwis prowadzi rozległe działania z zakresu remarketingu, aby klient dokonał zakupu właśnie w tej porównywarce.

Idealo – kilka słów

Idealo, to międzynarodowa porównywarka cen. Portal nie tylko pozwala wyszukać kupującemu najniższą cenę oferty w danym kraju, ale pokazuje również ceny na pozostałych, współpracujących z nią rynkach.

Co istotne, koszyk na niemieckiej stronie umożliwia dokonanie transakcji w sposób łatwy dla klienta. Po kliknięciu przycisku zakupu (bezpośrednio na stronie produktu) portal przenosi kupującego do podstrony, która w 3 krokach pomoże mu sfinalizować transakcję. Kroki dostarczane są przez porównywarkę i nie kierują bezpośrednio na sklep. Ułatwia to użytkownikowi zakup w znanym i bezpiecznym środowisku. Dlatego rozpoczynając sprzedaż na tej platformie, monitoring konkurencji na Idealo jest obowiązkowy.

Gdzie działa Idealo?

  • Niemcy,
  • Austria,
  • Wielka Brytania,
  • Francja,
  • Włochy,
  • Hiszpania.

Monitoring porównywarek cen jest niezwykle istotny. Reasumując, chcąc osiągnąć sukces w e-handlu, warto znać konkurencję – jej stawki, politykę cenową, aby dostosować swoje działania do obrazu danego rynku. Monitoring Idealo będzie niezbędny przy prowadzeniu lub planowaniu działań poza granicami kraju. Dlatego, jeżeli chcesz rozpocząć sprzedaż poza granicami kraju, zacznij monitorować Idealo!

Sprzedawca, któremu uda się zaistnieć na niemieckiej porównywarce cen, może spodziewać się znacznego zwiększenia sprzedaży. Natomiast do tego procesu trzeba się przygotować, przede wszystkim, warto rozważyć monitoring Idealo, który pozwoli ustalić optymalne ceny.

Jak zacząć sprzedawać na Idealo?

Wielokanałowość to najważniejszy trend w e-commerce na 2021 rok. Dlatego warto rozpocząć sprzedaż na rynkach zagranicznych. Co istotne, aby dobrze poznać nieznany sobie rynek, trzeba zacząć monitorować porównywarkę.

Rozpoczynając sprzedaż na Idealo, należy przesłać plik CSV lub XML z informacjami na temat produktu:

Wymagane dane:

  • Grupa produktów.
  • Producent/nazwa marki.
  • Nazwa produktu.
  • Numer części producenta.
  • Cena.
  • EAN.
  • Zdjęcie.
  • Wysyłka/koszty wysyłki.
  • URL do strony produktu.
  • Cechy produktu (np. kolor).
Dodatkowo (zależnie do kategorii produktu):

  • Cena podstawowa.
  • Klasa efektywności energetycznej.
  • ISBN.
Istotne jest również umieszczenie:

  • Czasu dostawy.
  • Krótkiego opisu produktu.

Monitorując porównywarkę cen, zauważamy, że duże sklepy już wyświetlają swoją ofertę na tej porównywarce – Media Markt, Avans, Saturn. Bezsprzecznie pozwala to stwierdzić, że Idealo, to przyszłościowy kanał sprzedaży dla polskich przedsiębiorców.

Monitoring cen

Monitoring konkurencji to odpowiedź na rosnącą konkurencję w e-commerce. Co istotne, wielokanałowość wiąże się z tym, że przedsiębiorca nie ma możliwości przeprowadzania ręcznej analizy cen konkurencji na konkretnych kanałach.

Dlatego monitoring cen produktów warto zautomatyzować, zarówno, jeżeli jesteś sprzedawcą, jak i producentem, czy dystrybutorem.

Jednocześnie, warto zauważyć, że automatyzacja tego procesu jest niezwykle prosta. Wystarczy sięgnąć po odpowiednie narzędzie – LivePrice. Co istotne, monitoring konkurencji, jaki oferuje LivePrice, obejmuje portale różnego rodzaju: Allegro, Ceneo, wybrane e-sklepy lub Idealo. Reasumując, pełny obraz rynku pozwoli Ci podjąć trafne decyzje biznesowe.

System LivePrice pozwala na automatyczny monitoring Idealo. W szybki sposób dostaniesz dostęp do rzetelnych raportów na temat cen konkurencji na poszczególnych produktach.
Możemy parować Twój asortyment po:

  • EAN-ach.
  • Kodach producenta.
  • Kluczowych frazach.

Bezsprzecznie monitoring porównywarek cenowych jest istotny w prowadzeniu biznesu w sieci. Godnym uwagi jest fakt, iż monitoring Idealo powinien odbywać się cyklicznie. Ceny w sieci dynamicznie się zmieniają i musisz wiedzieć, jaką ofertę zaproponować kupującemu, by wybrał właśnie Twoją markę. Natomiast raport monitoringu LivePrice może być również jednorazowym raportem. Dlatego, jeżeli rozważasz rozpoczęcie współpracy z Idealo, warto podpierać się rzetelnymi danymi o cenach konkurencji, udostępnionymi przez LivePirce.

Zacznij monitorować konkurencję. Wypróbuj LivePrice już dziś!

Zobacz również