Dynamic pricing to popularna w e-commerce strategia cenowa, która polega na ustalaniu elastycznych, dopasowanych do działań rynku stawek na poszczególnych produktach.
Dynamiczne ustalanie cen ma na celu optymalizację pracy sprzedawcy poprzez (automatyczne) dostosowanie cen do bieżących warunków rynkowych. Dla e-sklepu może oznaczać większe przychody i konkurencyjność, a dla konsumentów możliwość dokonania zakupu korzystnego cenowo.
Czym są dynamiczne ceny?
Strategia dynamic pricing polega na kreowaniu cen na bazie rzeczywistych reakcji rynku. Nadając elastyczne ceny w swoim biznesie, musisz brać pod uwagę takie czynniki jak:
- Ceny nadawane przez konkurentów.
- Podaż.
- Popyt.
- Własne założenia cenowe.
Co istotne, strategia ta opiera się na automatyzacji, aby efektywnie wykorzystać ją w swoim biznesie, warto korzystać z dedykowanych ku temu systemów do śledzenia cen. Aplikacja do śledzenia cen LivePrice to narzędzie, które pozwoli Ci skutecznie panować nad stawkami nadawanym w określonych przez Ciebie miejscach. Możesz manipulować cenami (dynamic pricing) na bazie obserwacji konkurencji na Allegro, Ceneo, Empiku, Idealo lub wybranych e-sklepach konkurentów.
Automatyzacja cen, czy warto?
Aplikacja do śledzenia cen LivePrice to połączenie monitoringu i automatyki cenowej. Działanie narzędzia pozwala na dokładnie sprawdzanie stawek, jakie nadają inni oferenci na konkretnym kanale sprzedaży.
Monitoring cen konkurencji pozwala Ci realnie zobaczyć, jak Twoja oferta plasuje się na tle wszystkich sprzedających. Dane pokazują, czy asortyment, który oferujesz, może konkurować z innymi sklepami. Co ważne, sam wybierasz, w jakim miejscu system ma zbierać dane.
Automatyka cenowa dostępna w aplikacji do śledzenia cen LivePrice pozwala Ci skutecznie i samoczynnie nadawać stawki na podstawie ruchów branży oraz Twoich scenariuszów cenowych. Co istotne, ustawianie dynamic pricing z LivePrice jest bezpieczne, ponieważ zawsze określasz kwotę minimalną, która jest bezpieczną granicą i nie pozwoli wystawić oferty poniżej rentownej ceny.
Jak konkurencja cenowa wpływa na rynek e-commerce?
Konkurencja cenowa bardzo korzystnie wpływa na handel internetowy, ponieważ pozwala wspierać transparentność rynku.
Klienci zyskują możliwość zakupu w korzystnych, niższych cenach. Promocje cenowe i elastyczne ceny skłaniają konsumentów do częstszych zakupów. Konkurencyjne ceny w sieci są najczęściej wymienianym bodźcem zakupowym przez respondentów w większości raportów e-commerce.
Kolejno sprzedawcy, dzięki dynamic pricing mogą łatwo zwiększyć zysk i liczbę transakcji. Dostosowanie stawek do bieżących warunków rynkowych wpływa pozytywnie na rozpoznawalność marki w oczach konsumentów.
Aplikacja do śledzenia cen w sieci może być również wykorzystana do badania cen zakupu – w łatwy sposób możesz określić, czy oferowane Ci warunki (np. przez hurtownie) są korzystne na tle innych sprzedających.
Czy dynamic pricing jest potrzebny w Twoim e-biznesie?
Dynamic pricing to trend e-commerce, który zostanie z nami na długie lata. Handel w sieci jednoznacznie kojarzy się z konkurencyjnością cenową i rywalizacją. Aplikacja do śledzenia cen pozwala Ci oszczędzać czas, unikać błędów ludzkich i zwiększać zyski. Jeżeli chcesz wypróbować profesjonalny system do repricingu, to możesz wypróbować LivePrice przez 14 dni za darmo.