Wielu przedsiębiorców e-commerce zadaje sobie pytanie: czy obecność na Ceneo się opłaca? Ceneo działa na polskim rynku już od 16 lat. Przez ten czas portal stał się największą i najchętniej odwiedzaną porównywarką cen w naszym kraju.
Ceneo gigant wśród porównywarek cen?
Ceneo to gigant wśród porównywarek cen w Polsce. Warto wspomnieć o tym, że na serwisie prezentuje swoją ofertę ponad 26 tysięcy e-sklepów. Jeżeli zadajesz sobie pytanie: czy obecność na Ceneo się opłaca? Koniecznie przeczytaj nasz artykuł. Dowiesz się, jak skutecznie promować i sprzedawać swoje produkty.
Źródło: Ceneo
Miesięcznie portal odwiedza około 23 mln osób. Prowadząc biznes w sieci, nie można przegapić możliwości sprzedaży swojego asortymentu, dla tak dużej puli kupujących. Rejestracja na Ceneo jest niezwykle prosta, a dla początkujących serwis oferuje pakiet korzyści o wartości nawet do 19600 zł.
Skąd bierze się popularność Ceneo?
Czemu konsumenci upodobali sobie właśnie ten portal? Ponieważ Ceneo, jako jeden z pierwszych portali zapewniał rzetelne zestawienie cen danego produktu w wielu e-sklepach.
Porównanie cen na stronie jest niezwykle proste. Popularność Ceneo rośnie z każdym rokiem. Konsumenci chwalą sobie funkcjonalność serwisu, a sprzedawcy doceniają renomę witryny. Co więcej, w raporcie Gemius „E-commerce w Polsce 2020” – Ceneo zostało wymienione, jako jedyna platforma cenowa – podczas pytania dotyczącego spontanicznej znajomości serwisów e-commerce.
Ceneo opłaca się zarówno sprzedającym, jak i kupującym. Konsumenci doceniają fakt, że serwis:
- Gwarantuje im możliwość szybkiego monitoringu danego produktu.
- Wyświetla rzetelne opinie o konkretnym e-sklepie.
- Posiada ogromną bazę produktów.
Natomiast sprzedawcy zauważają, że:
- Obecność na Ceneo zwiększa zasięgi.
- Wystawianie ofert nie wymaga wykupienia abonamentu.
- Sprzedaż na pomarańczowym gigancie zwiększa zyski.
- Zyskują opinie i rozpoznawalność marki.
- Widzą swoją konkurencję i mogą ją monitorować.
- Zasady współpracy z Ceneo są jasne i klarowne.
- Płatność CPC (cost per click).
Reasumując, portal pokazał, że może służyć zarówno konsumentom, jak i sprzedawcom e-commerce. Ceneo opłaca się obu grupom i przynosi im realne korzyści.
Czy obecność na Ceneo ma wady?
Obecność na Ceneo nie jest pozbawiona wad. Nie można zapominać o tym, że sprzedawca płaci za klik – niestety nawet ten pusty, który nie doprowadził do zakupu. To największa bolączka większości przedsiębiorców.
Obecność na Ceneo jest opłacalna i jest naturalnym krokiem w rozwoju biznesu. Natomiast nie jest pozbawiona wad. Sprzedawcy narzekają, na:
- Konieczność monitorowania konkurencji.
- Płatną (ale skuteczną promocję) np. TOP 3.
- Puste przekliki.
Reasumując, obecność na Ceneo jest opłacalna, ale jak każdy zewnętrzny kanał sprzedażowy, nie jest pozbawiona wad. Natomiast spektrum możliwości, jakie daje wystawianie oferty na porównywarce, potrafi wynagrodzić pewne niedogodności.
Jak skutecznie monitorować konkurencję na Ceneo?
Ceneo służy konsumentom do wybrania najkorzystniejszej cenowo oferty. Warto podkreślić, że odwiedzenie portalu znajduje się na samym dole lejka sprzedażowego. Klient (zazwyczaj) wchodząc na serwis, ma wybrany konkretny produkt i chce zobaczyć, który sprzedawca oferuje go w najniższej cenie.
Dlatego monitoring konkurencji jest niezbędny, aby skutecznie sprzedawać na Ceneo. Jeżeli wystawiasz swoją ofertę, ale nie wiesz, jakie ceny proponują inni sprzedawcy, nie masz szans na sukces.
LivePrice to profesjonalny system, który pomoże Ci automatycznie monitorować konkurencję. Narzędzie w Twoim interesie będzie śledziło ceny na konkretnych kartach Ceneo. Automatyzując pracę, zyskujesz:
- Czas.
- Pieniądze.
- Wiedzę o konkurencji.
- Szansę na zwiększenie sprzedaży.
Jak obniżyć kosz promowania oferty na Ceneo?
TOP 3 to pierwsze, promowane pozycje na danej karcie Ceneo. Portal podaje, że nawet 70% wejść na dany sklep odbywa się właśnie z tego miejsca. Co istotne, ta promocja bywa kosztowna, ponieważ oferując stawkę za dane miejsce, nie wiesz, jaka jest jej wartość. Możesz dać zbyt mało lub zbyt dużo, co narazi Cię na straty.
LivePrice posiada moduł do licytacji stawek na Ceneo. Dzięki aplikacji obecność w TOP 3 staje się niezwykle opłacalna. Więcej na temat oferty można dowiedzieć się z naszego artykułu Top 3 na Ceneo
Puste przeliki, jak sobie poradzić?
Puste przekliki stają się zmorą sprzedawców i sprawiają, że obecność na Ceneo nie jest opłacalna. Dlatego tak istotne jest, mądre sterowanie polityką cenową swojego sklepu.
LivePrice może być odpowiedzialny za automatykę cen. System wyliczy optymalną stawkę, wedle ruchów konkurencji oraz nadanych przez Ciebie kryteriów:
- Ceny minimalnej.
- Kroku cenowego.
Dodatkowo warto podkreślić, że system nie służy jedynie do walki o pierwszą pozycję na Ceneo – nie zawsze najniższa cena oznacza najwyższe zyski.
Narzędzie uposażone jest w liczne moduły cenowe, które pomogą mądrze kreować polityką cenową sklepu. LivePrice umożliwia:
- Obecność na pierwszym miejscu na Ceneo.
- Wylicytowanie optymalnej stawki w licytacji pozycji na portalu.
- Wzorowanie się na polityce cenowej innych, konkurencyjnych sklepów.
- Dostosowanie ceny do oferenta na pierwszym miejscu.
- Umiejscowienie oferty na wybranym przez Ciebie miejscu np. zawsze 3 lub 4 pozycja.
Reasumując, dzięki mnogości trybów cenowych, LivePrice może przeciwdziałać pustym przeklikom na Ceneo. Jeżeli zauważasz, że dana oferta jest często odwiedzana, ale konsumenci nie dokonują zakupu, możesz ustawić na niej konkretną pozycję.
Jak sprawić, aby obecność na Ceneo była opłacalna?
LivePrice zapewni Ci przewagę nad innymi sprzedawcami i sprawi, że obecność na Ceneo będzie się opłacała! Narzędzie monitoruje Twoją konkurencję i automatyzuje ceny nadawane na portalu. System pomoże Ci zwiększyć zyski.