Automatyzacja cen

Automatyzacja cen. Czy to prosta droga do wojny cenowej?

Automatyzacja cen stała się popularnym i skutecznym sposobem w walce z konkurencją. W dobie e-zakupów, klienci w szybki sposób mogą przefiltrować ofertę wielu sklepów i wybrać najkorzystniejszą cenę. Automatyzacja cen pozwala przedsiębiorcy na samoczynne dostosowywanie cen, do warunków branży.

Proces automatyzacji cen przebiega w kilku kierunkach. Najpierw prowadzony jest monitoring konkurencji i na tej podstawie, wyliczane są finalne ceny, które trafiają do odpowiedniego kanału.

Monitoring konkurencji pozwala zaznajomić się z cenami innych marek. Pomaga również unaocznić, jakie miejsce wśród konkurencji zajmujemy. Jeżeli dysponujemy systemem do monitoringu konkurencji, wiemy, o jaki procent kwoty nasza oferta jest tańsza lub droższa od innych firm.

Automatyzacja cen LivePrice

Automatyzacja cen. Gdzie i jak?

Prowadząc biznes w sieci, trzeba być na bieżąco ze stawkami konkurencji. Oczywiście manualne działanie na cenach nie jest możliwe. Dlatego automatyzacja cen jest kluczem do sukcesu.

Automatyzacja cen sprawdza się zarówno w e-sklepie, jak i na Allegro czy Ceneo. Profesjonalny system umożliwia rzetelny monitoring danego źródła (Allegro, Ceneo lub sklep konkurencji) i na tej podstawie pozwala wyliczyć ceny, które będą konkurencyjne i korzystne dla kupujących.

Natomiast rozważając automatyzację cen, przedsiębiorcy często obawiają się dwóch aspektów:

  • Tego, że cena zostanie zbyt drastycznie obniżona i stracą swój zarobek lub co gorsza –
    dołożą do interesu.
  • Wojen cenowych toczonych z innymi e-sklepami.

Rozwiązaniem tych dylematów, jest użycie profesjonalnego i bezpiecznego systemu do monitoringu i automatyzacji cen – LivePrice.

Czy automatyzacja cen jest równoznaczna z utratą marży?

Bez względu na to, czy przedsiębiorca obniża ceny manualnie, czy automatycznie, musi przyjąć założenia, które pozwolą mu wyliczyć rentowność nowych stawek. Pisaliśmy o tym, w artykule dotyczącym ustalania ceny produktu. Obniżanie cen nie może powodować utraty zarobku.

Automatyzacja cen zdecydowanie pomaga w ustalaniu strategii cenowych. Jeżeli wiemy, ile wynosi cena minimalna przy danym produkcie, to mamy pewność, że system poniżej tej kwoty nie wystawi danego asortymentu.

W przypadku narzędzia do automatyzacji cen LivePrice, aby mógł działać, musi mieć podane następujące wartości:

  • Ustawiona cena minimalna – najniższa kwota, za jaka system może zaoferować dany produkt. Przy automatyzacji cen, jest bezpiecznikiem, który nie pozwoli wyprzedać produktów poniżej np. ceny zakupu.
  • Ustawiony krok cenowy – kwota, która informuje, o jaką wartość chcemy być tańsi względem konkurencji (np. 1 grosz).
  • Włączony tryb Cenomatic – tryb, który pozwala na dostosowanie strategii cenowej przy automatyzacji cen.

Tak skonfigurowany system pozwala nam na automatyzację cen bez ryzyka.

Automatyka cen

Wojny cenowe

Wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie: Czy automatyzacja cen może doprowadzić do wojen cenowych na Allegro lub Ceneo? Odpowiedź nie jest oczywista, ponieważ zależy od tego, jakie strategie cenowe obierzemy i jak reaguje nasza konkurencja.

Jeżeli zauważmy, że obniżki cen i zajęcie pierwszej pozycji na Allegro lub Ceneo powodują natychmiastową reakcję branży i dalszy spadek cen, warto zastanowić się nad zmianą polityki cenowej. Automatyzacja cen pozwala nam dostosować tryb działania (Cenomatic) do naszych potrzeb i możliwości.

Automatyzacja cen pozwala na manewrowanie trybami zmiany cen. System LivePrice uposażony jest w podstawowe (dostępne dla każdego użytkownika) opcje:

  • Tryb standardowy – pozwala na automatyzację cen i walkę o 1 miejsce na Allegro lub Ceneo. Elementem bezpieczeństwa jest cena minimalna (poniżej tej wartości, produkt nie zostanie wystawiony). W tej opcji nasza cena będzie o krok cenowy niższa niż wartość na 1 miejscu.
  • Tryb wyrównaj do najtańszego – system automatyzuje cenę do takiej samej wartości jak konkurent na pierwszej pozycji.
  • Tryb wyrównaj do wybranego sklepu – pozwala na przejęcie polityki cenowej danego konkurenta.

Dodatkowo każdy klient ma możliwość dokupienia lub wymyślenia własnych trybów cenowych. Przykładowo dostępny jest tryb o krok cenowo drożej od wskazanego konkurenta, zawsze na wybranym miejscu i wiele innych.

Reasumując, korzystając z automatyki cenowej, możemy ustawić cenę minimalną, która jest bezpiecznikiem i nie pozwala na znaczne obniżki wartości. Dodatkowo system pozwala na dostosowanie działań do naszych potrzeb i reakcji konkurencji.

Poszczególne tryby Cenomatic mogą być ustawione zbiorczo dla całej oferty lub wybranych produktów. Profesjonalnie poprowadzona automatyka cenowa przyczynia się do zwiększenia zysków, oszczędza czas i nie wymaga czasochłonnych zabiegów.

Prowadzisz biznes w sieci?

Zobacz również