Automatyzacja cen na Ceneo to niezwykle przydatna opcja, zwłaszcza jeżeli chcesz zawalczyć o jak największą ilość klientów. Kiedy warto skorzystać z aplikacji, która pomoże Ci monitorować konkurencję i samoczynnie dostosowywać stawki produktów również w Twoim sklepie?
Czy warto wystawiać ofertę na Ceneo?
Serwis działa od 2005 roku i od tego czasu zdążył zyskać dużą liczbę wiernych użytkowników.
W 2024 roku na portal odnotował 28 mln aktywnych odbiorców. Można więc uznać, że strona jest chętnie odwiedzana i popularna w polskim e-commerce.
Internauci często nie mogą sobie wyobrazić zakupów, bez porównania cen na pomarańczowym portalu. Za pomocą kilku kliknięć mogą sprawdzić, czy dana oferta jest dla nich korzystna. Dlatego, jeżeli jeszcze zastanawiasz się nad swoją obecnością na Ceneo, to warto spróbować!
Dla przedsiębiorców obecność na Ceneo może zapewnić większa rozpoznawalność marki, wzrost liczby klientów i zamówień oraz okazję do zdobycia pozytywnych opinii w sieci.
Monitoring konkurencji na Ceneo
Monitoring konkurencji to opcja, która jest niezwykle potrzebna dla przedsiębiorców w e-commerce. Dlaczego to takie ważne?
Po pierwsze monitoring cen pozwala dokładnie poznać realia branży i sprawdzić, jak Twoja oferta plasuje się na rynku. Po drugie, jest podstawą do planowania działań. Reasumując, monitoring konkurencji na Ceneo jest niezwykle istotny, ponieważ pozwala Ci zdobyć wiedzę o tym, w jakich kategoriach produktów masz szansę stać się liderem rynku, a w jakich musisz popracować nad strategią cenową.
Automatyzacja cen na Ceneo
Automatyzacja cen na Ceneo to proces, który nierozerwalnie łączy się z monitoringiem konkurencji. Dla sklepów internetowych, które wystawiają ofertę na Ceneo, przynosi ona wiele korzyści.
Taki sposób nadawania cen pozwala uniknąć błędów ludzkich i odciążyć pracowników ze żmudnej pracy wyliczania stawek. Dodatkowo automatyzacja cen pozwala na bezpieczne balansowanie nimi, bez ryzyka sprzedaży poniżej progu rentowności.
Działaj z LivePrice na Ceneo!
Aplikacja LivePrice to narzędzie, które pozwala skutecznie monitorować i automatyzować ceny na Ceneo. Podczas wyliczania cen narzędzie bierze pod uwagę wiele czynników, które pozwalają Ci planować skuteczne strategie cenowe.
Automatyzacje cen
Automatyzacja cen na Ceneo z LivePrice wymaga:
- Cen, jakie nadają inni oferenci na karcie Ceneo.
- Ceny minimalnej danego produktu.
- Kroku cenowego – balansu, jaki chcesz zachować pomiędzy swoją ofertą a ceną innego sprzedawcy.
- Trybu cenomatic – scenariusza cenowego, za pomocą którego określisz, jakie miejsce chcesz zajmować na porównywarce cen.
Integracja systemu do automatyzacji cen
System może być zintegrowany z każdym CMS’em lub ERP’em, a wyliczone stawki (zgodnie z regulaminem portalu) najpierw ustawia Twoim e-sklepie, a kolejno na portalu.
Korzyści z automatyzacji cen na Ceneo
Korzyści, jakie niesie ze sobą automatyzacja cen na Ceneo:
- Oszczędność czasu
- Szybka reakcja na działania innych sprzedawców
- Minimalizacja błędów ludzkich
- Ochrona marży
- Elastyczność w zarządzaniu cenami
- Łatwość w stosowaniu zaawansowanych strategii cenowych
- Optymalizacja zysków
- Zwiększenie efektywności
Jak wybrać ofertę do automatyzacji cen?
Portal Ceneo jest chętnie odwiedzany przez miliony użytkowników. Dlatego warto wykorzystać ten potencjał. Co więcej, aplikacja do automatyzacji cen na Ceneo może działać na Twojej całej ofercie lub na wybranych produktach.
Zastanawiasz się nad tym, w jaki sposób wybrać grupy towarów, które mają szansę najlepiej przyciągnąć klientów na Ceneo? W sumie, można podzielić je na kilka kategorii.
Produkty dobrze rotujące
Z pewnością bestsellery produktowe to kategoria towarów, które są chętnie kupowane w Twoim sklepie. Dlatego automatyzacja cen na Ceneo produktów „wabików” to świetny zabieg, który pomoże Ci jeszcze bardziej zwiększyć zasięgi swojej firmy. Produkty popularne przyciągają klientów, a jeżeli są wystawione w korzystnej cenie, tym skuteczniej sprowadza do Ciebie nowych klientów.
Produkty z dużą liczbą konkurentów
LivePrice dokładnie analizuje obecność Twoich konkurentów na danej karcie Ceneo. Dodatkowo możesz parować produkty, które występują pod kilkoma Ceneo ID. Automatyzując ceny produktów, które posiadają dużą konkurencję, masz pewność, ze stawki, które oferujesz, są zgodne nie tylko z Twoimi cenami zakupu, ale również z realiami rynku.
Towary sezonowe
Jeżeli masz w swojej ofercie produkty, które są sezonowe, to Ceneo jest doskonałym portalem do ich promocji. W okresie swojej największej rotacji towary te, mogą swoją korzystną ceną zachęcić konsumentów do odwiedzenia Twojego e-sklepu. Co więcej, automatyzacja cen na Ceneo pozwoli Ci kreować stawki zgodnie z okresem popularności produktu.
Od czego zacząć?
Jeżeli planujesz wdrożyć do swojego biznesu automatyzację cen na Ceneo, to możesz wypróbować LivePrice przez 14 dni za darmo. Oczywiście system zapewni Ci monitoring konkurencji na porównywarce cen i dostarczy rzetelnych danych z zakresu stawek, jakie występują na kluczowych dla Twojego biznesu produktach.