Porównywarka cen umożliwia zestawienie cen tego samego produktu w wielu sklepach jednocześnie. Dzięki tej funkcjonalności portal pomaga znaleźć miejsce, które oferuje pożądany towar w najniższej cenie. Popularność porównywarek cen nie ulega wątpliwości, codziennie korzystają z nich miliony Polaków.
Niewątpliwie porównywarki cen służą zarówno kupującym, jak i sprzedającym w sieci. Dla właścicieli e-sklepów porównywarka cen jest świetnym miejscem sprzedaży, który przy stosunkowo niskim nakładzie finansowym zwiększa zasięgi. Co istotne, fenomen tego typu portali polega na prostocie działania. Kilka kliknięć wystarczy, aby internauta mógł poznać ceny obowiązujące w wielu miejscach jednocześnie.
Posłużmy się przykładem zestawu prezentowego – solniczka i pieprzniczka. Po wejściu na kartę Ceneo widzimy następujący obraz. Zainteresowany klient może porównać: sklepy oferujące dany produkt, zobaczyć ich opinie, poznać ceny oraz koszty dostawy. W tym przypadku użytkownik może wybrać najniższą cenę i poczekać na towar, który jest dostępny na specjalne zamówienie lub zapłacić nieco więcej i uzyskać natychmiastową wysyłkę.
Jak działają porównywarki cen dla sprzedających?
Co istotne, porównywarki cen opierają się na modelu rozliczeniowym PPC, czyli płatność za klik. Zobowiązanie pobierane jest z konta danego sklepu w chwili, gdy kupujący przechodzi na jego witrynę. Dodatkowo porównywarki cen (np. Ceneo) umożliwiają wyświetlanie swojej oferty ponad konkurentami. Przykładowo, licytacja pozycji na Ceneo daje świetne efekty i dodatkowo wpływa na zwiększenie sprzedaży.
Algorytm porównywarki cen pobiera ceny z poszczególnych sklepów i zestawia je na danej karcie produktu. Następnie umożliwia sortowanie wyników np. po cenie. Co istotne, aby proces ten był możliwy, e-sklep musi być zintegrowany z porównywarką cen. Portal pobiera ze sklepu plik XML, który jest zgodny z jego cennikiem. Portale tego typu umożliwiają zebranie informacji o cenie, opiniach danego sklepu, czasie dostawy i dostępności produktu w asortymencie. Co ważne, to sklep decyduje, jakie produkty wyświetla na porównywarce cen.
Porównywarki cen – korzyści dla sprzedawcy
Dodanie swojej witryny do porównywarki cen jest dla sprzedawcy doskonałym sposobem na zwiększenia zasięgów. Reasumując, obecność na porównywarce cen jest niezbędnym elementem skutecznej strategii biznesowej.
Zalety porównywarki cenowej:
- Zwiększenie zasięgów przy stosunkowo niskim koszcie dotarcia do klienta. Porównywarka cenowa otwiera Twój biznes na nowych kupujących i pozwala zaprezentować asortyment większej grupie internautów.
- Porównywarka cen wzmaga ruch na Twoim e-sklepie.
- Dzięki obecności na tego typu portalu, rośnie rozpoznawalność Twojej marki – porównywarki cen prezentują logotyp sklepu i pozwalają zapamiętać jego markę.
- Porównywarki cenowe oferują Ci dodatkowe formy promocji (banery reklamowe, licytacja pozycji i konkretnych ofert, sprzedaż krzyżowa).
- Serwisy te pozwalają Ci również poznać konkurencję. Monitoring cen konkurencji może być zautomatyzowany, dzięki użyciu systemu LivePrice.
- Kupujący wystawiają opinie – jest to doskonała okazja do poznania preferencji i przekonań Twoich klientów. Czytając komentarze, możesz w łatwy sposób zobaczyć, które procesy sprzedażowe w Twoim biznesie musisz poprawić.
PRZYKŁADOWY WIDGET CENEO.PL
Jakie porównywarki cen są najpopularniejsze w Polsce?
Porównywarek cenowych jest bardzo wiele, nie wszystkie cieszą się identyczną popularnością. Do najchętniej odwiedzanych przez internautów porównywarek cen zaliczamy:
Ceneo.pl
To najpopularniejsza porównywarka cen w Polsce, która działa już od 16 lat. Ceneo prezentuje 25 mln ofert i pozwala znaleźć interesujący produkt 23 mln użytkowników miesięcznie.
Skąpiec.pl
Popularny serwis założony w 2004 roku. Według Raportu Gemius z marca 2020 roku portal odwiedza miesięcznie 3 mln użytkowników. Skapiec.pl jest częścią kompleksowego rozwiązania dla e-biznesu – Moneteasy.
Nokaut.pl
Porównywarka chwalona za przyjazny użytkownikowi interface. Pozwala porównywać oferty z ponad 2100 sklepów online.
Okazje.info
Serwis odwiedza ponad 6 mln użytkowników miesięcznie. To jedyna porównywarka cen, która nie oferuje systemu rozliczenia PPC, tylko wysyła faktury za dany miesiąc. Okazje.info posiada ok. 7 mln ofert w 2000 kategorii.
Jak efektywnie sprzedawać dzięki porównywarkom cen?
Dane jasno pokazują, że integracja z porównywarkami cen jest dla sklepu opłacalna pod wieloma względami. Natomiast warto również pamiętać o tym, że konkurencja na tego typu portalach jest ogromna.
Reasumując, potencjał porównywarek cen jest olbrzymi. Niestety samo wyświetlanie oferty na takim portalu nie gwarantuje nam sukcesu. Aby zwiększyć sprzedaż, trzeba pamiętać o rozsądnej polityce cenowej, doskonałej obsłudze, pozytywnych opiniach, na które musimy sobie zapracować. Dodatkowo rozsądnie jest inwestować w dodatkowe możliwości promocji (np. promowania ofert) oraz narzędzia usprawniające pracę na porównywarce cen. Jeżeli chcesz skutecznie sprzedawać na największej porównywarce cen w Polsce Ceneo.pl – koniecznie przetestuj system do monitoringu i automatyki cenowej LivePrice.