Blog Megaphone Icon

Dynamiczne sterowanie popytem dzięki automatyce cenowej

Baza wiedzy
Blog Typewriter Icon
Sterowanie popytem

Galopująca inflacja wpływa na dynamiczną sytuację na rynku cen, a tym samym na popyt. Klienci szukają okazji cenowych i starannie planują swoje zakupy. Zmiany stawek zakupu poszczególnych produktów, rotujące cen sprzedaży, powodują mętlik zarówno w głowach sprzedawców, jak i klientów. Dlatego, jeżeli chcesz wykorzystać wrażliwość cenową klienta, postaw na zaawansowaną automatykę cenową, aby zwiększyć swój zysk.

Automatyczne sterowanie popytem

Popyt to nic innego, jak ilość danego towaru, którą w określonej cenie chcą i mogą nabyć kupujący. Jeżeli chcesz sterować popytem w swojej branży, musisz połączyć kilka elementów, które zapewnią Ci rzetelną wiedzę:

Powyższe czynniki pozwolą Ci kreować ceny i dobierać asortyment, aby utrzymać zadowalający poziom zysków i sterować popytem w e-commerce.

Oczywiście pomijając cenę, klienci przyglądają się również jakości obsługi danego sklepu, szybkości realizacji zamówienia, kosztom wysyłki i zwrotów. Są to niezaprzeczalnie istotne elementy, natomiast jeżeli są zestawione z kiepsko ustalonymi stawkami, to nie przyniosą spektakularnych efektów w postaci zwiększonych zysków. Polityka sztywnych cen nie sprawdzi się w większości przypadków e-sklepów. Dzisiejszy e-commerce trzyma wysokie tempo i jeżeli chcesz za nim nadążyć i sterować popytem w sieci, musisz wprowadzić do swojego biznesu automatykę cenową.

Odpowiednia cena 

Cena jest od wielu lat kluczowym czynnikiem w procesie zakupowym. Internauci nauczyli się, że warto wyszukać i porównać oferty na portalach aukcyjnych (np. Allegro) lub porównywarkach cenowych (np. Ceneo) lub marketplace’ach (np. Empik). W ten sposób mogą szybko zweryfikować, gdzie opłaca się dokonać zakupu. Steruje popytem w sieci ten sprzedawca, który potrafi elastycznie dostosowywać ceny do kanału sprzedaży.

Codzienne, manualne wyliczenie odpowiedniej ceny dla danego produktu nie jest łatwym zadaniem. Z jednej strony mamy cenę zakupu i koszty, które musimy doliczyć, aby zarobić na transakcji – marża, prowizja np. dla danego marketplace’u, transport, magazynowanie oraz ciągłą inflację. Dodatkowo koszt pozyskania kontrahenta również stale rośnie – niezbędne są środki na promocję i marketing e-sklepu. Z drugiej strony dobrze wiemy, że w sieci, klient wyszukuje najlepszych okazji cenowych.

Jeżeli chcesz sterować popytem w swojej branży, musisz wiedzieć, jakie stawki są w niej akceptowalne. Monitoring konkurencji i automatyka cenowa są kluczowe dlatego, aby Twój biznes dobrze prosperował. 

Monitoring cen konkurencji – rzetelna obserwacja

Od 2020 roku e-commerce rozwija się niezwykle dynamicznie. Na głównych platformach sprzedażowych, każdego dnia przybywa nowych sprzedawców. Bez względu na to, czy tego chcesz, czy nie, nie możesz ustalać cen w oderwaniu od rzeczywistości. Co istotne, rośnie również liczba osób dokonujących zakupów w sieci. 

Walka o potencjalnego klienta staje się coraz trudniejsza. Z jednej strony, zaniżanie cen względem innych oferentów nie ma sensu, ponieważ psuje rynek, przyzwyczaj klientów do niskich stawek i znacząco zmniejsza Twój zysk. Z drugiej strony, polityka sztywnych cen nie pomoże Ci w żaden sposób sterować popytem w e-commerce.

Sprzedając w internecie, musisz być zorientowany na to, jakie stawki nadają Twoi konkurencji oraz jak dużo osób jest zainteresowanych danym asortymentem. Sterowanie popytem łączy się z automatyką cenową, ponieważ system do repricingu pomoże Ci równocześnie monitorować ceny konkurencji, dostępność ich stanów magazynowych oraz ustawiać samoczynnie ceny zgodnie z Twoimi założeniami.

 Automatyka cenowa szybkość reakcji na zmiany

Dynamic pricing to trend, który od wielu lat dominuje w e-commerce. Nadawanie cen za pomocą systemu do repricingu pozwala zaoszczędzić czas, zwiększyć tempo reakcji na zmiany i uniknąć błędu.

LivePrice pozwala Ci sterować popytem w swojej branży dzięki sprytnie zorganizowanemu działaniu – połączenie automatyki cenowej i monitoringu cen. System samoczynnie paruje produkty z Twojej oferty z produktami na wybranym kanale sprzedaży, kolejno aplikacja ustawia ceny zgodnie z Twoimi wytycznymi.

Dynamika e-commerce wpływa na potrzebę zastosowania automatyki cenowej dla poszczególnych produktów w Twoim asortymencie. Jeżeli zależy Ci na sterowaniu popytem w swojej branży, musisz wiedzieć, jak ustalać ceny, aby były atrakcyjne dla kupujących. Wypróbuj system LivePrice przez 14 dni za darmo i zobacz, jak zmienia się Twój biznes.

Udostępnij
LivePrice LivePrice

Monitoruj i automatyzuj ceny

według własnych zasad! Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie już dziś!
Zobacz demo
LivePrice LivePrice
14-dniowy dostęp do darmowej wersji demonstracyjnej
Szybka wycena i pomoc w uruchomieniu
Dopasowanie systemu do potrzeb Twojego biznesu

Zobacz również

    Sprawdź, jak LivePrice działa na Twoich produktach!

    Chcesz wiedzieć, jak Twoja oferta wypada na tle konkurencji? Nasze demo działa na Twoich własnych produktach i marketplace’ach, które sam wybierzesz. Co zyskasz?

    • Błyskawiczny kontakt z Opiekunem Klienta – otrzymasz wycenę i praktyczne wskazówki dla Twojego biznesu.
    • 14 dni darmowego okresu próbnego – bez umów, bez zobowiązań.
    • Jasny obraz tego, jak łatwo możesz zdobyć przewagę nad konkurencją.

    Zostaw kontakt i przekonaj się, jak LivePrice może zwiększyć Twoje zyski!


    Dziękujemy za Twoje zainteresowanie systemem LivePrice!

    Twoja wiadomość dotarła do nas bez problemu!

    Co dalej? Oddzwonimy do Ciebie w ciągu 24 godzin (w dni robocze).
    Opiekun Klienta skontaktuje się z Tobą, aby:

    • Omówić Twoje potrzeby w zakresie monitoringu i automatyki cenowej
    • Przygotować dla Ciebie spersonalizowaną ofertę
    • Wygenerować dostęp do wersji demonstracyjnej LivePrice

    Dziękujemy za zaufanie! Już nie możemy się doczekać rozmowy z Tobą!
    Zespół LivePrice