Galopująca inflacja wpływa na dynamiczną sytuację na rynku cen, a tym samym na popyt. Klienci szukają okazji cenowych i starannie planują swoje zakupy. Zmiany stawek zakupu poszczególnych produktów, rotujące cen sprzedaży, powodują mętlik zarówno w głowach sprzedawców, jak i klientów. Dlatego, jeżeli chcesz wykorzystać wrażliwość cenową klienta, postaw na zaawansowaną automatykę cenową, aby zwiększyć swój zysk.
Automatyczne sterowanie popytem
Popyt to nic innego, jak ilość danego towaru, którą w określonej cenie chcą i mogą nabyć kupujący. Jeżeli chcesz sterować popytem w swojej branży, musisz połączyć kilka elementów, które zapewnią Ci rzetelną wiedzę:
- Monitoring cen w sieci
- Obserwacja stanów magazynowych
- Rzetelna segmentacja klientów
- Śledzenie trendów zakupowych
- Automatyka cenowa
Powyższe czynniki pozwolą Ci kreować ceny i dobierać asortyment, aby utrzymać zadowalający poziom zysków i sterować popytem w e-commerce.
Oczywiście pomijając cenę, klienci przyglądają się również jakości obsługi danego sklepu, szybkości realizacji zamówienia, kosztom wysyłki i zwrotów. Są to niezaprzeczalnie istotne elementy, natomiast jeżeli są zestawione z kiepsko ustalonymi stawkami, to nie przyniosą spektakularnych efektów w postaci zwiększonych zysków. Polityka sztywnych cen nie sprawdzi się w większości przypadków e-sklepów. Dzisiejszy e-commerce trzyma wysokie tempo i jeżeli chcesz za nim nadążyć i sterować popytem w sieci, musisz wprowadzić do swojego biznesu automatykę cenową.
Odpowiednia cena
Cena jest od wielu lat kluczowym czynnikiem w procesie zakupowym. Internauci nauczyli się, że warto wyszukać i porównać oferty na portalach aukcyjnych (np. Allegro) lub porównywarkach cenowych (np. Ceneo) lub marketplace’ach (np. Empik). W ten sposób mogą szybko zweryfikować, gdzie opłaca się dokonać zakupu. Steruje popytem w sieci ten sprzedawca, który potrafi elastycznie dostosowywać ceny do kanału sprzedaży.
Codzienne, manualne wyliczenie odpowiedniej ceny dla danego produktu nie jest łatwym zadaniem. Z jednej strony mamy cenę zakupu i koszty, które musimy doliczyć, aby zarobić na transakcji – marża, prowizja np. dla danego marketplace’u, transport, magazynowanie oraz ciągłą inflację. Dodatkowo koszt pozyskania kontrahenta również stale rośnie – niezbędne są środki na promocję i marketing e-sklepu. Z drugiej strony dobrze wiemy, że w sieci, klient wyszukuje najlepszych okazji cenowych.
Jeżeli chcesz sterować popytem w swojej branży, musisz wiedzieć, jakie stawki są w niej akceptowalne. Monitoring konkurencji i automatyka cenowa są kluczowe dlatego, aby Twój biznes dobrze prosperował.
Monitoring cen konkurencji – rzetelna obserwacja
Od 2020 roku e-commerce rozwija się niezwykle dynamicznie. Na głównych platformach sprzedażowych, każdego dnia przybywa nowych sprzedawców. Bez względu na to, czy tego chcesz, czy nie, nie możesz ustalać cen w oderwaniu od rzeczywistości. Co istotne, rośnie również liczba osób dokonujących zakupów w sieci.
Walka o potencjalnego klienta staje się coraz trudniejsza. Z jednej strony, zaniżanie cen względem innych oferentów nie ma sensu, ponieważ psuje rynek, przyzwyczaj klientów do niskich stawek i znacząco zmniejsza Twój zysk. Z drugiej strony, polityka sztywnych cen nie pomoże Ci w żaden sposób sterować popytem w e-commerce.
Sprzedając w internecie, musisz być zorientowany na to, jakie stawki nadają Twoi konkurencji oraz jak dużo osób jest zainteresowanych danym asortymentem. Sterowanie popytem łączy się z automatyką cenową, ponieważ system do repricingu pomoże Ci równocześnie monitorować ceny konkurencji, dostępność ich stanów magazynowych oraz ustawiać samoczynnie ceny zgodnie z Twoimi założeniami.
Automatyka cenowa – szybkość reakcji na zmiany
Dynamic pricing to trend, który od wielu lat dominuje w e-commerce. Nadawanie cen za pomocą systemu do repricingu pozwala zaoszczędzić czas, zwiększyć tempo reakcji na zmiany i uniknąć błędu.
LivePrice pozwala Ci sterować popytem w swojej branży dzięki sprytnie zorganizowanemu działaniu – połączenie automatyki cenowej i monitoringu cen. System samoczynnie paruje produkty z Twojej oferty z produktami na wybranym kanale sprzedaży, kolejno aplikacja ustawia ceny zgodnie z Twoimi wytycznymi.
Dynamika e-commerce wpływa na potrzebę zastosowania automatyki cenowej dla poszczególnych produktów w Twoim asortymencie. Jeżeli zależy Ci na sterowaniu popytem w swojej branży, musisz wiedzieć, jak ustalać ceny, aby były atrakcyjne dla kupujących. Wypróbuj system LivePrice przez 14 dni za darmo i zobacz, jak zmienia się Twój biznes.