Blog Megaphone Icon

Czy warto monitorować ceny w sieci?

Baza wiedzy
Blog Typewriter Icon
Monitorowanie cen w sieci

Monitoring cen w sieci jest istotny, ponieważ uzyskujesz realne dane, które pozwalają Ci na konkretne działania. Mając wiedzę o swojej branży, możesz podejmować trafne decyzje biznesowe – decydować o czasie promocji, pilnować strategii cenowej marki lub obserwować ceny u swoich dystrybutorów.

Możemy monitorować różne źródła: Allegro, Ceneo lub wybrane sklepy internetowe czy witryny handlowe. Dane zbieramy w formie dedykowanych raportów, które ułatwiają ich analizę.

Sprawdź, jakie korzyści przyniesie Ci system LivePrice

Dla kogo przydatny jest monitoring cen w sieci?

Tak naprawdę monitoring cen przydatny jest dla każdego. Dlatego zarówno producent, dystrybutor, jak i właściciel e-sklepu zyskają, korzystając z narzędzia do nadzoru cen.

Producent

Dzięki monitoringowi cen chronisz swoją markę i politykę cenową. Masz dokładne informacje o tym, w jakich kwotach sprzedawane są Twoje produkty. Dodatkowo możesz obserwować różne platformy e-commerce. Zyskujesz dostęp do dedykowanych raportów w wygodnej, przygotowanej indywidualnie do Twoich potrzeb formie. Reasumując, w łatwy sposób możesz wykryć sklep, który zaniża cenę i rozpoczyna wojny cenowe.

Dystrybutor

Obserwacja cen na Allegro, Ceneo lub w wybranych e-sklepach przyniesie realne korzyści w postaci dedykowanych raportów. Raporty przekładają się na wiedzę, a ta pozwala wyciągać wnioski. Dlatego monitoring cen w poszczególnych e-sklepach pozwoli Ci dowiedzieć się, który odbiorca (i w jakim czasie) zaniża ceny oraz kto podąża za tymi trendami. Reasumując, nadzorujesz wszelkie odchylenia od wyznaczonej przez Ciebie polityki cenowej.

Właściciel e-sklepu

Monitorując ceny konkurencji, dokładnie wiesz, jakie kwoty na danym asortymencie nadaje konkurencja. Na podstawie rzetelnych danych zarządzasz swoimi strategiami cenowymi i kalendarzem promocji. Szybko reagujesz na ruchy branży. Godnym uwagi jest fakt, iż unikasz manualnej, żmudnej analizy konkurencji. Wszystkie dane są zbierane automatycznie i przedstawiane w wygodnej dla Ciebie formie. Dlatego, używając systemu LivePrice, możesz zyskać dostęp do analityki cen na Allegro i Ceneo.

Jakie informacje warto obserwować?

System LivePrice pozwala monitorować ceny na portalu Allegro, Ceneo lub w wybranych e-sklepach. W poszczególnych źródłach warto obserwować istotne dla nas informacje.

  • Ceneo – system zapewnia informację o cenie u danych sprzedawców.
  • Allegro – informacja o cenie, analiza konkurencji.
  • E-sklepy – informacja o cenie, ilości dostępnych sztuk.
Godnym uwagi jest fakt, iż system monitoringu cen może być również jednorazowym raportem. Kiedy firma chce nawiązać współpracę z hurtownią lub negocjować rabaty. Warto podpierać się rzetelnymi raportami cenowymi z branży.

Na jakiej podstawie parujemy produkty do monitoringu cen?

Podstawą do parowania produktów są cechy, które pomogą je do siebie przypisać. Możemy parować ręcznie i automatycznie. Dzięki temu przedstawiamy rzetelne statystyki sprzedaży konkretnych towarów.

Dlatego, całkowicie automatycznie parujemy asortyment po:

  • EAN-ach.
  • Kodzie producenta.

W takim przypadku np. telefon komórkowy o danym kodzie EAN zostanie sparowany z identycznym modelem dostępnym u innego sprzedawcy.

W przypadku towarów niejednolitych, których nie można zestawiać w obrębie tego samego EAN-u, proponujemy parowanie manualne po:

  • Nazwie produktu.
  • Cechach lub atrybutach danego towaru.

Monitorujemy ceny produktów podobnych np. komody o wybranej szerokości lub ilości szuflad, artykuły spożywcze np. ceny danego rodzaju kasz. Kolejnym przykładem jest pelet drzewny (o danej pojemności worka, granulacji czy wilgotności). Reasumując, w ten sposób tworzymy zbiór produktów o podobnych cechach i obserwujemy ich ceny na Allegro, Ceneo lub w wybranym e-sklepie.

Formy raportów – w jaki sposób zbierać dane z monitoringu?

LivePrice zapewnia monitoring cen na różnych kanałach e-commerce. Śledzimy ceny dla producentów, dystrybutorów i e-sklepów. Natomiast istotne jest, jak dane zostaną przedstawione. Dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, zapewniamy dedykowane, dostosowane do potrzeb danej firmy raporty.

Możemy przedstawiać dane:

  • W panelu systemu LivePrice.
  • W formie plików: CSV, XML lub Excel.

Aktualizacja danych odbywa się zgodnie z ustalonym harmonogramem. Możemy monitorować i raportować ceny co godzinę, kilka razy dziennie, raz na dobę lub tygodniowo. Dostosujemy ilość aktualizacji do Twoich wymagań.

Jakie dane może zapierać raport monitoringu cen?

Dane, które otrzymasz, będą dostosowane do Twoich potrzeb. Reasumując, dokładnie opisz nam, jakie kolumny są Ci niezbędne do dalszej analizy, a my je przygotujemy.

  • Przykładowe kolumny raportu:
    Kolumny z EAN-em, nazwą, sprzedawcą, ceną z danej godziny, ilością dostępnych lub sprzedanych sztuk. Możemy również udostępniać Ci odchylenie procentowe lub kwotowe (u danego sprzedawcy) względem nadanej przez Ciebie „sztywnej” ceny.
  • Gdzie można odczytywać i pobierać raporty?
    Bezsprzecznie dostosujemy się do Twoich potrzeb. Plik może być wysłany pod wskazany adres e-mail, dostępny do pobrania w panelu systemu LivePrice lub umieszczony w stałej lokalizacji.

Jak monitorować towary niejednolite?

W przypadku towarów niejednolitych, które nie mają wspólnego EAN-u, możemy przedstawić raport w formie drzewa kategorii. Dzięki niemu w obrębie wariantu możesz grupować produkty, które spełniają dane kryteria.

1) Kolczyki:

a) Kolczyki złote

  • Wiszące z kamieniem.
  • Wiszące bez kamienia.
  • Sztyfty bez kamienia.
  • Sztyft z kamieniem.
  • Itd.

b) Kolczyki srebrne

  • Wiszące z kamieniem.
  • Wiszące bez kamienia.
  • Sztyfty bez kamienia.
  • Sztyft z kamieniem.
  • Itd.

2) Łańcuszek:

a) Łańcuszek złoty

  • Itd.

W przypadku takich produktów konkurencja nie ma identycznego odpowiednika, ale monitorujemy ceny podobnych produktów. Dodatkowo możesz tworzyć podzbiory i określać w nich słowa klucze lub te, które mają być pomijane. W przeciwieństwie do monitoringu po EAN-ach system szuka u konkurencji towarów, które spełniają określone kryteria (w takim wypadku marka nie ma znaczenia).

W czy pomaga śledzenie cen w sieci?

Kwota produktu, która pojawia się w danym sklepie, jest wynikiem niezwykłego procesu, zderzenia – strategii cenowej danej firmy lub odgórnie producenta, narzutu czy ceny zakupu. Zdarzają się sytuacje, gdzie kwota zakupu danego produktu zmieniana jest kilka razy dziennie.

Dlatego nie da się ręcznie monitorować cen w sieci. Takie działanie jest nie tylko żmudne, czasochłonne, ale przede wszystkim, narażone na ryzyko błędu ludzkiego. Naprzeciw wychodzi system LivePrice. Dzięki samoczynnemu monitorowaniu cen zyskujesz konkretną wiedzę. Możesz kontrolować ceny u konkurencji, obserwować swoich dystrybutorów lub pilnować strategii cenowej swojej marki. Reasumując, działanie systemu, pozwala Ci całodobowo szpiegować wybrany sektor sieci. Istotne, że zawsze wiesz, co dzieje się w Twojej branży.

LivePrice LivePrice

Monitoruj i automatyzuj ceny

według własnych zasad! Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie już dziś!
Zobacz demo
LivePrice LivePrice
14-dniowy dostęp do darmowej wersji demonstracyjnej
Szybka wycena i pomoc w uruchomieniu
Dopasowanie systemu do potrzeb Twojego biznesu

Zobacz również

    Skorzystaj z LivePrice! Okres próbny jest całkowicie darmowy