Przedsiębiorca, który prowadzi e-biznes, musi mierzyć się ze zwiększoną liczbą konkurencyjnych firm (niż w sklepie stacjonarnym), a dodatkowo optymalizować nadawane w sieci stawki. Narzędzie do automatyzacji cen w e-sklepie może być odpowiedzią na pytanie, jak ustalać ceny w sieci, aby zachować balans pomiędzy własnym zarobkiem a konkurencyjnością.
Czym jest automatyka cenowa?
Automatyka cenowa pozwala dostosować i optymalizować ceny na bazie zdefiniowanych przez Ciebie reguł oraz danych z monitoringu cen. To wygodny i bezpieczny sposób zarządzania stawkami w e-commerce, który często przekłada się na zwiększenie zysków oraz pozwala chronić marże.
Czy monitorowanie cen w sieci jest przydatne?
Monitorowanie cen konkurencji w sieci jest niezwykle przydatne dla e-sprzedawców. Nie ma możliwości, aby aplikacja do automatyzacji cen w e-sklepie mogła wyliczać stawki bez zebrania rzetelnych danych dotyczących nadawanych przez innych oferentów kwot.
Monitoring cen w sieci to podstawa dobrania skutecznej strategii cenowej dla Twojego biznesu. Co ważne, warto monitorować stawki dokładnie tam, gdzie prowadzisz sprzedaż. Trzeba pamiętać o tym, że Twoi konkurenci mogą nadawać odmienne kwoty na poszczególnych portalach sprzedażowych lub własnych e-sklepach.
Jak działa aplikacja do automatyzacji cen w e-sklepie?
Aplikacja do automatyzacji cen w e-sklepie działa na bazie danych, które pobiera w procesie monitoringu cen konkurencji. Kolejno narzędzie wylicza optymalne, zgodne z Twoimi założeniami ceny, które pozwolą Ci osiągnąć przewagę nad innymi sprzedawcami.
System rozpoczyna pracę od zebrania stawek, jakie nadają Twoi bezpośredni oferenci. Co istotne, trzeba określić zakres działania narzędzia. Jeżeli prowadzisz sprzedaż wielokanałową, możesz dostosowywać ceny bezpośrednio do wybranego marketplace’u. Aplikacja LivePrice pozwala Ci prowadzić politykę cenową dedykowaną dla danego portalu handlowego. Możesz wystawiać odmienne ceny na Allegro, Ceneo, Empiku lub własnym e-sklepie.
Aplikacja do automatyzacji cen w e-sklepie oblicza je na podstawie nadanych przez Ciebie parametrów. Każdy produkt musi mieć podaną:
- Cenę minimalną – najniższą kwotę, która pozwala Ci rentowanie wystawić produkt na danym portalu.
- Krok cenowy – kwota (od 1 grosza), która ma być różnicą cenową pomiędzy Tobą a konkurentami.
- Scenariusz (tryb cenomatic) – sposób, w jaki narzędzie ma wyliczyć cenę. LivePrice pozwala Ci optymalizować stawki na naście sposobów – nie musisz być jedynie pierwszy na liście oferentów. Możesz płynnie regulować kwoty, opierając się o zajmowaną pozycję lub wybranych konkurentów.
Po zebraniu danych dotyczących cen konkurencyjnych ofert aplikacja (na bazie nadanych przez Ciebie instrukcji), wylicza optymalne dla danego portalu stawki. LivePrice może być wdrożony bezpośrednio do ERP’a, CMS’u, programu magazynowo-handlowego lub po API danego portalu. Dzięki temu masz możliwość zachowania płynności w przekazywaniu stawek.
Jak wybrać skuteczne narzędzie do automatyzacji cen w sieci?
Na rynku istnieje kilka firm, które stworzyły narzędzie do automatyzacji cen w e-sklepie. Dokonując wyboru, warto wypróbować wersję demonstracyjną systemu.
Należy sprawdzić, czy dany system:
- jest łatwy w użyciu,
- zapewnia Ci wiele trybów cenowych,
- umożliwia dowolną/elastyczną liczbę odświeżeń danych na dobę,
- monitoruje i automatyzuje ceny na wybranych przez Ciebie kanałach sprzedażowych,
- pozwala na automatyczne i ręczne wyszukiwanie produktów konkurencyjnych,
- dostosowuje się do limitu Twoich produktów,
- zapewnia rzetelne dane dotyczące cen u Twoich konkurentów,
- pozwala generować dobowe raporty sprzedażowe celem dalszej analizy,
- posiada wymaganą przez Ciebie możliwość implementacji do ERP’a lub CMS’u.
Istotne jest również to, czy dany program można elastycznie dostosować do swoich potrzeb, ponieważ masz wtedy pewność, że aplikacja będzie służyła i realizowała wyznaczone przez Ciebie cele.
Jeżeli chcesz sprawdzić możliwości systemu LivePrice, umów się na z naszym ekspertem. Po krótkiej rozmowie dopasujemy system do Twoich potrzeb i przedstawimy Ci ofertę. Możesz też sprawdzić aplikację przez 14 dni (zupełnie za darmo), aby mieć pewność, że dokonujesz dobrego wyboru.
Jakie korzyści może przynieść LivePrice w Twoim biznesie?
Używając systemu LivePrice, możesz w łatwy sposób podnieść jakość swojego e-biznesu. Monitoring konkurencji i automatyzacja cen sprzyjają maksymalizacji zysków. System LivePrice pomoże Ci:
- Monitorować bezpośrednią konkurencję.
- Automatyzować ceny.
- Chronić marże.
- Dostosowywać stawki do konkretnego kanału sprzedaży.
- Optymalizować strategie cenowe.
- Oszczędzić czas.
- Uniknąć błędów w nadawaniu cen.
- Maksymalizować sprzedaż na wybranych portalach handlowych.
- Usystematyzować i przeanalizować zebrane dane – w formie raportów, tabel i wykresów.
- Identyfikować trendy sprzedażowe.
- Wspierać działania marketingowe i promocyjne.
System LivePrice pozwoli Ci skutecznie realizować politykę elastycznych cen. Dzięki temu aplikacja korzystnie wpłynie na Twoją sprzedaż w sieci!