Nawet w dzisiejszym konkurencyjnym środowisku, podnoszenie cen w e-commerce, może być skuteczne, ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zaplanowane. Kluczem jest dodanie wartości do produktu lub usługi, wyróżnienie się na tle konkurencji oraz wykorzystanie narzędzi do automatyzacji cen, aby zwiększać marżę bez ryzyka utraty klientów.
Czy warto podnosić ceny w e-commerce?
Tak, prowadząc handel w sieci, można, a nawet trzeba podnosić ceny. Warto wykorzystać do tego celu automatyzację cenową. Ponieważ pozwala ona maksymalizować marżę, jednocześnie dbając o konkurencyjność.
System do repricingu a podnoszenie cen w e-commerce
LivePrice to system do repricingu, który pozwala Ci na stosowanie elastycznej polityki cenowej. Podnoszenie cen w e-commerce jest możliwe, a LivePrice, uposażony jest w ponad 20 trybów cenomatic (scenariuszy zmian cen), które pozwolą Ci w mądry sposób kreować stawki na wybranych portalach sprzedażowych i własnym e-sklepie.
Scenariusze zmian cen
Dzięki profesjonalnej aplikacji do repricingu możesz ustawić reguły, które podniosą cenę towaru, gdy konkurencja będzie miała braki w magazynie lub gdy wzrasta Twoja własna sprzedaż. Automatyzacja pomaga również wyeliminować błędy ludzkie i szybciej reagować na zmieniające się warunki rynkowe, co prowadzi do optymalizacji zysków.
Jak skutecznie chronić marżę w e-handlu?
Najpierw należy zacząć od tego, aby poprawnie i rentownie określić marżę na wybranych produktach. Kluczowe jest konsekwentne dążenie do jej utrzymania. Po pierwsze, koniecznością jest stały monitoring kosztów, optymalizacja procesów logistycznych oraz analiza konkurencji i stosowanie dynamicznych cen.
Po drugie, odsyłam Cię do artykułu Marża w handlu internetowym – ile powinna wynosić? Pamiętaj o tym, że warto wyznaczyć satysfakcjonujący poziom marży i starać się na niej pracować.
Zbuduj solidną pozycję na rynku
Stabilny obraz Twojego biznesu sprawi, że klienci będą skłonni zapłacić ciut wyższą cenę za produkty od sprzedawcy, którego marka wydaje się bardziej wiarygodna i profesjonalna. Zacznij od tego, aby stworzyć profesjonalne opisy towaru, dodaj atrakcyjne zdjęcia, które pozwolą Ci się wyróżnić. Dodatkowo staraj się wyróżniać błyskawiczną reakcją na pytania klientów oraz wysyłką – te dwie cechy są szczególnie promowane na Allegro.
Wykorzystuj sezonowość – podnoszenie cen w e-commerce
To banał, ale jeżeli masz taką możliwość, to staraj się wykorzystać sezonowość produktów. Chwilę przed okresem zwiększonej sprzedaży zastosuj podnoszenie cen w e-commerce. Korzystaj z sezonowości, popytu i trendów – możesz dostosować ceny w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe.
Segmentacja cenowa
Segmentacja cenowa to kolejny skuteczny sposób na podnoszenie cen w e-commerce. Dzięki niej możesz oferować towary w różnych przedziałach cenowych. Przykładowo nowe wersje produktów (z dodatkowymi funkcjami/ulepszeniami) możesz wystawić w wyższych cenach.
Podnoszenie cen w e-commerce… tak, ale stopniowo
Błyskawiczne skoki cenowe nie służą Twojemu biznesowi. Warto zastanowić się nad tym, jak stopniowo zwiększać ceny swoich produktów. Takie działanie pozwala uniknąć nagłego szoku wśród konsumentów i jest akceptowalne przez algorytm Allegro.
Dodaj wartość i podnoś ceny
W przypadku produktów masowych, które są łatwo porównywalne, możesz skorzystać ze strategii dodawania wartości. Do produktu możesz dodawać coś, co w oczach klienta zwiększy jego cenę. Dzięki temu będziesz mógł ją podnosić i zwiększać zysk. Natomiast Twój „bonus” niekoniecznie musi zwiększać koszty. Może to być cyfrowy poradnik, e-book, dedykowane wsparcie, próbki innych produktów lub drobiazgi dodawane do paczki. Koniecznie opisz to w ofercie językiem korzyści.
Bundle sprzedażowy
Jeżeli rentowna dla Ciebie cena sprzedaży jest rynkowo zbyt wysoka, możesz spróbować sprzedawać zestawy produktów. Wprowadź przykładową promocję „3 sztuki w niższej cenie”. W takim przypadku marża na pojedynczej transakcji może być wyższa, ponieważ użytkownik płaci więcej od razu, a Ty masz niższe koszty wysyłki zestawu.
Korzystaj z wyróżnień i akcji specjalnych na portalach sprzedażowych
Jeżeli chcesz zastosować podnoszenie cen w e-commerce, możesz wypróbować promowanie swoich produktów na popularnych portalach sprzedażowych. Dzięki temu zwrócisz uwagę klienta na Twoją markę – wyróżnienia na Allegro, Empik Ads lub licytowanie pozycji Top 3 na Ceneo. Każdy portal pozwala Ci się wyróżnić. Zastanów się, jaki masz budżet i na jakich produktach chcesz go wykorzystać.
Jak LivePrice pozwala chronić Twoją marżę?
Wprowadziliśmy kreator CSV, który umożliwia łatwe zarządzanie danymi w LivePrice. Możesz dostosować plik CSV do własnych potrzeb, dodając wybrane pola – zarówno poglądowe, jak i edytowalne. System automatycznie wylicza ceny minimalne na podstawie ceny zakupu i zdefiniowanej marży (kwotowej lub procentowej).
Plik pozwala Ci edytować ustawienia monitoringu, wybrać sprzedawców wystawiających FV, posiadających SMART, a także sterować trybami cenowymi dla konkretnego EAN-u. Masz również możliwość pomijania sprzedawców, którzy nie wysyłają towaru z Polski. Poglądowo możesz sprawdzić aktualną cenę produktu oraz wysokość prowizji odprowadzanej do Allegro.
Do dyspozycji masz gotowe szablony CSV lub możesz zapisać własne, co zapewnia wygodę i pełną elastyczność w zarządzaniu danymi.
Dzięki dynamicznemu wyliczaniu cen minimalnych na podstawie ceny zakupu i marży (kwotowej lub procentowej), masz pełną kontrolę nad swoimi cenami. Aplikacja chroni Twoją marżę i pozwala na sprytne podnoszenie cen w e-commerce.