Magento jest odpowiedzią na potrzeby nawet najbardziej wymagających użytkowników, oferując szeroki zakres integracji i rozszerzeń o dodatkowe moduły. Adobe rozwija CMS od 2020 roku. Struktura Open Source pozwala na dostosowanie i dopasowanie sklepu do oczekiwań użytkowników.
Integracje Magento z najpopularniejszymi aplikacjami nie stanowią problemu, a sam silnik daje użytkownikowi ogrom możliwości. Co istotne, umożliwia zarządzanie wieloma sklepami z jednego panelu administracyjnego.
Kilka słów o samym CMS Magento
Magento to silnik, który przeznaczony jest (i chętnie wybierany) przez duże sklepy internetowe. Posiada on licencję Open Source. Skutkiem tego kod źródłowy jest otwarty, a CMS ma nieograniczone możliwości rozwoju. Wybrany przez Ciebie Web Developer może dowolnie i plastycznie zbudować sklep, który będzie dostosowany dla Twoich potrzeb.
Zatem platforma Magento oferuje zaawansowane funkcjonalności związane z nadaniem towaru, obsługą zamówień, raportami, analizą, integracjami, płatnościami, działaniami marketingowymi i SEO, Przykładami znanych marek, które zdecydowały się, na integracje Magento są Smyk, 4F, Castorama, eobuwie czy Drogerie Natura, Kontigo.
Integracje z Magento
Magento oferuje ogromną pulę gotowych modułów (są wśród nich opcje płatne i bezpłatne). Pozwalają one w łatwy i szybki sposób rozszerzyć możliwości sklepu.
Integracje Magento z firmami kurierskimi
O tym, że klient e-sklepu lubi mieć wybór wiadomo nie od dziś. Dlatego tak istotne jest, aby umożliwić kupującemu dobór przewoźnika. Integracje Magento umożliwiają to, a co istotne, cześć z nich jest bezpłatna.
Najpopularniejsi brokerzy przewozowi przygotowali integracje dla użytkowników Magento.
Paczkomaty InPost: Skrytki InPost to popularna i lubiana opcja dostawy. Integracja z Magento umożliwia łatwe zarządzanie wysyłką i dostawą. Integrując się z firmą, otrzymujesz dostęp, do aktualizowanej bazy paczkomatów. Ponadto usprawnienie edycji danych i generowania etykiet nadawczych oraz wgląd do historii wysyłek. Dodatkowo Twój klient po złożeniu zamówienia może otrzymać wiadomość sms oraz e-mail z kodem odbioru.
DHL: DHL również oddaje bezpłatną integrację z Magento. Pozwala to na korzystanie z usług dostaw międzynarodowych oferowanych przez przewoźnika. Użytkownik może włączyć funkcję DHL Parcel Shop z możliwością wyszukania punktu doręczenia na mapie oraz DHL Kurier. Instrukcja integracji jest napisana w przystępny sposób i umożliwia wdrożenie nawet laikowi.
UPS: UPS to międzynarodowy przewoźnik, który również oferuje bezpłatną integrację z Magento. Ponadto firma zapewnia, że implementacji możesz dokonać samodzielnie (nie będąc mistrzem IT). Zespół UPS chętnie pomoże Ci w tym procesie.
Poczta Polska: Jeżeli chcesz udostępnić swoim klientom możliwość przesyłek kurierskich i pocztowych, to w szybki i bezpłatny sposób możesz zintegrować Magento z Pocztą Polska. Integracja umożliwia import danych i drukowanie dokumentów przewozowych.
DPD: DPD oferuje integrację z Magento oraz pokazuje, jak szybko i samodzielnie przeprowadzić ten proces. Taki zabieg umożliwia korzystanie z usług przewoźnika – bezpośrednio z panelu administracyjnego Magento.
Integracje Magento z płatnościami online
Płatności online to kluczowa funkcjonalność e-sklepu. W tym wypadku silnik Magento również zapewnia rozliczne możliwości integracji.
PayPal: PayPal oferuje bezpłatną integrację z Magento. To znany i lubiany sposób płatności w e-sklepach, więc warto umożliwić klientom dokonywanie płatności kartą kredytową lub przez konto PayPal.
Przelewy24: Przelewy24 to przede wszystkim polski system płatności online, który również oferuje bezpłatną integrację z Magento. Integrując go, umożliwiasz klientom finalizowanie transakcji za pomocą przelewów bankowych, kart kredytowych oraz portfeli internetowych.
Dotpay: Dotpay to kolejna polska firma umożliwiającą bezpłatną integrację z Magento. Pozwala ona na akceptację płatności za pomocą przelewów bankowych, kart kredytowych oraz portfeli internetowych.
Klarna: Klarna to stosunkowo nowe rozwiązanie na krajowym rynku. System oferuje darmową integrację z Magento. Dodatkowo umożliwia płatności ratalne oraz odroczone płatności w e-sklepie.
Integracje Magento z systemem do monitoringu i automatyzacji cen
Monitoring i automatyzacja cen jest niezwykle użyteczna (zwłaszcza dla e-sklepów, które mają szeroki asortyment). Dlatego LivePrice umożliwia integrację z Magento.
Nasi programiści chętnie pomogą Ci wdrożyć repricing (automatykę cen), a także pobierać ceny minimalne bezpośrednio ze wskazanego miejsca. Jeżeli chcesz samodzielnie wdrożyć LivePrice do CMS’u Magento – udostępnimy Ci odpowiedni plik wynikowy.
Integracje Magento z systemami do zarządzania ofertą
Sklep wykonany na Magento możesz bez problemu integrować z systemem ERP (Enterprise Resource Planning). Dzięki temu możesz efektywnie zarządzać wszystkimi procesami biznesowymi w swoim sklepie internetowym.
Integracja Magento z ERP pozwala na automatyzację procesów, zwiększenie efektywności operacyjnej oraz usprawnienie zarządzania zasobami przedsiębiorstwa. Co ważne, takie połączenie pozwala na płynny przepływ danych w czasie rzeczywistym.
Przykładowe systemy:
- Subiekt GT (lub Subiekt nexo)
- Comarch
- Microsoft Dynamics
- Baselinker
- WAPRO Mag
Integracje Magento z programami do działań marketingowych
Integracja Magento z programami marketingowymi, pozwala na skuteczną komunikację z klientami. Dlatego warto jest, wdrożyć wszelkie możliwe udogodnienia, które wpłyną na budowanie wizerunku Twojej marki.
Dzięki tej integracji e-sklep może w łatwy sposób planować kampanie marketingowe, planować i wysyłać spersonalizowane newslettery. Oto kilka popularnych programów marketingowych, z którymi można zintegrować Magento w celu obsługi newsletterów.
Warte Twojej uwagi mogą być:
- FreshMail:
- GetResponse
- MailerLite
Integracje Magento z mediami społecznościowymi
Integracja Magento z mediami społecznościowymi pozwala Ci skutecznie promować swój sklep oraz budować zaangażowaną społeczność.
Bez przeszkód możesz poprowadzić integrację swojego sklepu z Facebookiem, Instagramem, Twitterem, Pinterestem. Dzieki temu, można umieścić na stronie sklepu przyciski do lajkowania, polecania, komentowania oraz integrować witrynę z profilem na danym portalu.
Dlatego, w przypadku konta na Facebooku możesz zintegrować z Magento Facebook Pixel. Pozwala on śledzić konwersję z kampanii reklamowych oraz optymalizować działania marketingowe.
Magento w e-commerce
Podsumowując silnik Magento to dobry wybór dla wymagających użytkowników. Oferuje kompleksowe rozwiązanie dla e-sklepów, które poszukują wydajnej, skalowalnej i elastycznej platformy e-commerce.