Blog Megaphone Icon

Automatyzacja cen. Czy to prosta droga do wojny cenowej?

Baza wiedzy
Blog Typewriter Icon
Automatyzacja cen

Automatyzacja cen stała się popularnym i skutecznym sposobem w walce z konkurencją. W dobie e-zakupów, klienci w szybki sposób mogą przefiltrować ofertę wielu sklepów i wybrać najkorzystniejszą cenę. Automatyzacja cen pozwala przedsiębiorcy na samoczynne dostosowywanie cen, do warunków branży.

Proces automatyzacji cen przebiega w kilku kierunkach. Najpierw prowadzony jest monitoring konkurencji i na tej podstawie, wyliczane są finalne ceny, które trafiają do odpowiedniego kanału.

Monitoring konkurencji pozwala zaznajomić się z cenami innych marek. Pomaga również unaocznić, jakie miejsce wśród konkurencji zajmujemy. Jeżeli dysponujemy systemem do monitoringu konkurencji, wiemy, o jaki procent kwoty nasza oferta jest tańsza lub droższa od innych firm.

Automatyzacja cen LivePrice

Automatyzacja cen. Gdzie i jak?

Prowadząc biznes w sieci, trzeba być na bieżąco ze stawkami konkurencji. Oczywiście manualne działanie na cenach nie jest możliwe. Dlatego automatyzacja cen jest kluczem do sukcesu.

Automatyzacja cen sprawdza się zarówno w e-sklepie, jak i na Allegro czy Ceneo. Profesjonalny system umożliwia rzetelny monitoring danego źródła (Allegro, Ceneo lub sklep konkurencji) i na tej podstawie pozwala wyliczyć ceny, które będą konkurencyjne i korzystne dla kupujących.

Natomiast rozważając automatyzację cen, przedsiębiorcy często obawiają się dwóch aspektów:

  • Tego, że cena zostanie zbyt drastycznie obniżona i stracą swój zarobek lub co gorsza –
    dołożą do interesu.
  • Wojen cenowych toczonych z innymi e-sklepami.

Rozwiązaniem tych dylematów, jest użycie profesjonalnego i bezpiecznego systemu do monitoringu i automatyzacji cen – LivePrice.

Czy automatyzacja cen jest równoznaczna z utratą marży?

Bez względu na to, czy przedsiębiorca obniża ceny manualnie, czy automatycznie, musi przyjąć założenia, które pozwolą mu wyliczyć rentowność nowych stawek. Pisaliśmy o tym, w artykule dotyczącym ustalania ceny produktu. Obniżanie cen nie może powodować utraty zarobku.

Automatyzacja cen zdecydowanie pomaga w ustalaniu strategii cenowych. Jeżeli wiemy, ile wynosi cena minimalna przy danym produkcie, to mamy pewność, że system poniżej tej kwoty nie wystawi danego asortymentu.

W przypadku narzędzia do automatyzacji cen LivePrice, aby mógł działać, musi mieć podane następujące wartości:

  • Ustawiona cena minimalna – najniższa kwota, za jaka system może zaoferować dany produkt. Przy automatyzacji cen, jest bezpiecznikiem, który nie pozwoli wyprzedać produktów poniżej np. ceny zakupu.
  • Ustawiony krok cenowy – kwota, która informuje, o jaką wartość chcemy być tańsi względem konkurencji (np. 1 grosz).
  • Włączony tryb Cenomatic – tryb, który pozwala na dostosowanie strategii cenowej przy automatyzacji cen.

Tak skonfigurowany system pozwala nam na automatyzację cen bez ryzyka.

Automatyka cen

Wojny cenowe

Wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie: Czy automatyzacja cen może doprowadzić do wojen cenowych na Allegro lub Ceneo? Odpowiedź nie jest oczywista, ponieważ zależy od tego, jakie strategie cenowe obierzemy i jak reaguje nasza konkurencja.

Jeżeli zauważmy, że obniżki cen i zajęcie pierwszej pozycji na Allegro lub Ceneo powodują natychmiastową reakcję branży i dalszy spadek cen, warto zastanowić się nad zmianą polityki cenowej. Automatyzacja cen pozwala nam dostosować tryb działania (Cenomatic) do naszych potrzeb i możliwości.

Automatyzacja cen pozwala na manewrowanie trybami zmiany cen. System LivePrice uposażony jest w podstawowe (dostępne dla każdego użytkownika) opcje:

  • Tryb standardowy – pozwala na automatyzację cen i walkę o 1 miejsce na Allegro lub Ceneo. Elementem bezpieczeństwa jest cena minimalna (poniżej tej wartości, produkt nie zostanie wystawiony). W tej opcji nasza cena będzie o krok cenowy niższa niż wartość na 1 miejscu.
  • Tryb wyrównaj do najtańszego – system automatyzuje cenę do takiej samej wartości jak konkurent na pierwszej pozycji.
  • Tryb wyrównaj do wybranego sklepu – pozwala na przejęcie polityki cenowej danego konkurenta.

Dodatkowo każdy klient ma możliwość dokupienia lub wymyślenia własnych trybów cenowych. Przykładowo dostępny jest tryb o krok cenowo drożej od wskazanego konkurenta, zawsze na wybranym miejscu i wiele innych.

Reasumując, korzystając z automatyki cenowej, możemy ustawić cenę minimalną, która jest bezpiecznikiem i nie pozwala na znaczne obniżki wartości. Dodatkowo system pozwala na dostosowanie działań do naszych potrzeb i reakcji konkurencji.

Poszczególne tryby Cenomatic mogą być ustawione zbiorczo dla całej oferty lub wybranych produktów. Profesjonalnie poprowadzona automatyka cenowa przyczynia się do zwiększenia zysków, oszczędza czas i nie wymaga czasochłonnych zabiegów.

Udostępnij
LivePrice LivePrice

Monitoruj i automatyzuj ceny

według własnych zasad! Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie już dziś!
Zobacz demo
LivePrice LivePrice
14-dniowy dostęp do darmowej wersji demonstracyjnej
Szybka wycena i pomoc w uruchomieniu
Dopasowanie systemu do potrzeb Twojego biznesu

Zobacz również

    Sprawdź, jak LivePrice działa na Twoich produktach!

    Chcesz wiedzieć, jak Twoja oferta wypada na tle konkurencji? Nasze demo działa na Twoich własnych produktach i marketplace’ach, które sam wybierzesz. Co zyskasz?

    • Błyskawiczny kontakt z Opiekunem Klienta – otrzymasz wycenę i praktyczne wskazówki dla Twojego biznesu.
    • 14 dni darmowego okresu próbnego – bez umów, bez zobowiązań.
    • Jasny obraz tego, jak łatwo możesz zdobyć przewagę nad konkurencją.

    Zostaw kontakt i przekonaj się, jak LivePrice może zwiększyć Twoje zyski!


    Dziękujemy za Twoje zainteresowanie systemem LivePrice!

    Twoja wiadomość dotarła do nas bez problemu!

    Co dalej? Oddzwonimy do Ciebie w ciągu 24 godzin (w dni robocze).
    Opiekun Klienta skontaktuje się z Tobą, aby:

    • Omówić Twoje potrzeby w zakresie monitoringu i automatyki cenowej
    • Przygotować dla Ciebie spersonalizowaną ofertę
    • Wygenerować dostęp do wersji demonstracyjnej LivePrice

    Dziękujemy za zaufanie! Już nie możemy się doczekać rozmowy z Tobą!
    Zespół LivePrice