Tradycja świętowania wyprzedaży wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych. W następny dzień po Święcie Dziękczynienia Amerykanie oddają się szaleństwu zakupów w ni...

Amazon Prime. Czy polski Amazon rośnie w siłę?
Spis treści
Amazon wszedł na polski rynek 2 marca 2021. Na samym początku nie udostępnił możliwości wykupienia usługi Amazon Prime dla krajowych użytkowników. Od 15 października sytuacja uległa zmianie. Amerykański gigant chce powiększyć zasięgi i kusi coraz mocniej.
Amazon Prime w Polsce
Jak potwierdza wiceprezes Amazon Prime, Jamil Ghani. „Niezmiernie cieszymy się, że od dziś klienci w Polsce będą mogli dołączyć do ponad 200 milionów członków Amazon Prime na całym świecie, którzy już korzystają z jego zalet. Wprowadzając Amazon Prime do Polski chcemy ułatwić życie klientom, oferując im szybką i darmową dostawę milionów produktów oraz szeroki wybór filmów i seriali dostępnych do obejrzenia w każdej chwili i z dowolnego urządzenia – nie wspominając o fantastycznych okazjach cenowych. Zaprojektowaliśmy Prime w taki sposób, by był prosty w obsłudze i jak najlepiej dostosowany do zmieniających się warunków życia naszych klientów. Ale to dopiero początek. W przyszłości planujemy wprowadzić jeszcze większy wybór produktów dostarczanych jeszcze szybciej oraz rozszerzyć naszą ofertę filmów i seriali o kolejne pozycje”.
Amazon Primie. Nowa usługa, nowe możliwości.
Uruchomienie Amazon Prime wiąże się dla użytkownika z szeregiem korzyści. Pierwsze 30 dni korzystania z usługi jest bezpłatne. Przedłużenie konta o kolejne miesiące kosztuje dokładnie tyle, ile na portalu Allegro.
Po zakończeniu miesięcznego okresu testowego konsument decyduje, czy chce wykupić roczny abonament, czy przedłużyć ważność usługi o kolejne 30 dni. Koszt abonamentu Amazon Prime:
- Roczny – 49 zł.
- Miesięczny – 10,99 zł.
W ramach usługi użytkownik może otrzymać dostęp do:
- Darmowej wysyłki na portalu Amazon. Co istotne, serwis nie wymaga minimalnej kwoty zakupu (w przeciwieństwie do Allegro, gdzie zakupy Allegro Smart są dostępne przy zakupach powyżej 40 zł).
- Wejście do Amazon Prime Video, gdzie można wybierać pomiędzy bezpłatnymi i płatnymi pozycjami filmów i seriali.
- Dostęp do Prime Gaming – platformy z darmowymi grami na PC.
W najkorzystniejszej opcji, czyli rocznej subskrypcji (za 49 zł) użytkownik otrzymuje znacznie więcej bonusów, niż w przypadku zakupu Allegro Smart. Oczywiście ciężko porównywać obie platformy i ich zasięgi, gdyż Allegro jest najpopularniejszym portalem zakupowym w Polsce, a Amazon dopiero raczkuje na naszym rynku. Natomiast można pokusić się o stwierdzenie, że amerykański gigant chce zajmować w kraju coraz wyższe miejsce.
Rozwój Amazon dla e-commerce
Amazon silnie zaznacza swoją pozycję na rodzimym rynku e-commerce. Chce zdobywać nowych kupujących i sprzedających. Firma inwestuje w Polsce już od wielu lat i nic nie wskazuje na to, aby miało dojść do zmiany na tym polu.
Jak zapowiada dyrektor regionalny ds. operacji Amazon na obszar Europy Środkowo-Wschodniej – Marian Sepesi: „Otworzyliśmy właśnie dziesiąte centrum logistyczne w Polsce, mamy Centrum Rozwoju Technologii w Gdańsku, Amazon Web Services oraz biura w Warszawie, gdzie zatrudniamy na stałe 23 tys. osób. Będziemy nadal inwestować w Polsce, a o szczegółach będziemy informować na bieżąco”.
Serwis nadal chce inwestować w naszym kraju, czy dla rodzimych sklepów e-commerce portal okaże się również atrakcyjnym kanałem sprzedaży co Allegro, czy Ceneo? Na pewno nie można ignorować potęgi serwisu.
Wykorzystanie go jako dodatkowego źródła reklamy i miejsca sprzedaży jest stosunkowo łatwe (natomiast warto pamiętać o tym, że wymaga od przedsiębiorców pewnego przygotowania) i tańsze, niż korzystanie z Allegro. Pisaliśmy o tym w artykule poświęconym pojawieniu się Amazon na polskim rynku.
Czy warto sprzedawać na Amazon?
Niewątpliwie platforma zapewnia e-sprzedającym wiele możliwości. Sprzedaż krajowa jest jedną z nich, ale nie możemy zapominać również o możliwości prezentowania ofert dla klientów zagranicznych.
Bezsprzecznie warto wystawiać swoją ofertę na Amazon. Jeżeli chcesz zaproponować kupującym rozsądną politykę cenową, koniecznie zainteresuj się monitoringiem cen na portalu. LivePrice zapewnia rzetelny monitoring cen na Amazon. Dzięki usłudze będziesz wiedział, jakie ceny nadają inni sprzedającym.
Informacje zebrane dzięki aplikacji LivePrice łatwo przekujesz w korzystną dla kupujących politykę cenową swojego sklepu. Co istotne, system może monitorować dla Ciebie określoną i interesującą Cię liczbę ofert. Koniecznie skontaktuj się z nami, aby poznać dokładną ofertę.
Przeczytaj nasze inne wpisy z innych kategorii
Spotkajmy się na targach e-handlu
Targi handlu to impreza skierowana do przedsiębiorców i przedstawicieli e-sklepów oraz firm świadczących usługi dla tej gałęzi rynku. Jeżeli zadajesz sobie py...
Retencja klientów w e-sklepie – 4 sposoby na jej zwiększenie
Retencja klientów w e-sklepie to czynnik, na który musisz zwrócić uwagę, jeżeli chcesz działać skutecznie w e-commerce. Lojalność i przywiązanie klienta do...
Ścieżka zakupowa w e-commerce
Rok rocznie polski e-commerce notuje duże wzrosty. Internauci coraz chętniej i częściej dokonują transakcji on-line. Konsumenci są wymagający – mają dos...
Rynek e-commerce 2022 – profil klienta w sieci
Transformacja rynku e-commerce trwa. Jak pokazuje najnowszy raport Gemius „E-commerce w Polsce”, rodacy nadal chętnie dokonują zakupów w sieci. Wcześn...
Konkurencja cenowa. Czy warto postawić na automatykę cenową?
Handel w sieci wymusza na sprzedających obieranie skutecznych metod ustalania polityki cenowej. Jednym z najpopularniejszych (i również najskuteczniejszych) mo...