Wielokanałowość to trend w e-commerce, który utrzymuje się już od kilku lat. Równoczesna sprzedaż na wielu kanałach jest opłacalna, gdyż pozwala na przedstawienie oferty swojego sklepu szerszemu gronu odbiorców. Topowymi serwisami w Polsce są Allegro, Ceneo i Empik. Jeżeli natomiast myślisz o podboju rynków zagranicznych, warto rozważyć współpracę z Idealo.
Porównywarka cen Idealo
Idealo to międzynarodowa porównywarka cen. Portal powstał w 2000 roku w Niemczech i obecnie, działa na rynku – brytyjskim, niemieckim, francuskim, włoskim, austriackim i hiszpańskim. Serwis zalicza łącznie ponad 10 milionów odwiedzających w ciągu miesiąca.
Portal zawiera ponad 350 milionów ofert od około 50 000 sprzedawców detalicznych, co zapewnia kompleksowy przegląd rynku. Idealo umożliwia kupującemu odnalezienie najtańszej cenowo oferty w danym kraju. Dodatkowo portal ujawnia ceny na pozostałych rynkach.
Taka opcja jest szczególnie atrakcyjna dla kupujących, ponieważ ceny towarów często wahają się (znacznie) pomiędzy poszczególnymi krajami. Idealo pozwala na zamówienie produktu z innego rynku.
Jak większość serwisów porównujących ceny, Idealo umożliwia sortowanie ofert według ceny, popularności danego asortymentu, oceny produktu oraz rankingu sklepów. Pomaga to klientom przeglądanie i odnajdywanie interesujących ich ofert. Co istotne, serwis podkreśla, że nie da się u nich kupić (lub zdobyć np. płatnymi reklamami) określonej pozycji. Aby znaleźć się na szczycie trzeba mieć najniższą cenę.
Jak rozpocząć sprzedaż na Idealo?
Rozpoczęcie sprzedaży na Idealo jest stosunkowo łatwe. Wystarczy zarejestrować się na portalu. Obecnie kilka CMS zapewnia odpowiednie wtyczki do integracji z portalem. Warto pamiętać o tym, że taki krok może zwiększyć zasięg Twojej oferty.
Aby zarejestrować e-sklep na portalu, trzeba dokonać rejestracji pod linkiem: sprzedaż na Idealo.
Rozpoczynając sprzedaż na Idealo, należy przygotować odpowiedni plik CSV lub XML z danymi na temat produktu.
Więcej informacji na temat porównywarki cen można odszukać w naszym artykule: Idealo – czy warto monitorować ofertę konkurencji?
Jak prezentowana jest Twoja oferta na Idealo?
Idealo w konkretny sposób wyświetla oferty na swoim serwisie. Model biznesowy polega na porównywaniu cen różnych detalistów. Ranking Idealo opiera się zawsze o najniższą cenę.
Źródło: Idealo
Swój asortyment możesz wystawiać w następujących kategoriach:
- Urządzenia elektryczne
- Sport i Rekreacja
- Dziecko
- Dom i ogród
- Jedzenie i picie
- Gry i zabawki
- Apteka i zdrowie
- Samochód
- Moda
- Artykuły dla zwierząt
Jakie wymagania trzeba spełnić, wystawiając ofertę?
- Sprzedaż
Na Idealo działasz samodzielnie. Masz podgląd do systemu zamówień online. - Produkty
Serwis umożliwia wystawianie produktów nowych oraz używanych. - Metody płatności
Prezentowane ceny są cenami brutto. Jeżeli chodzi o metody płatności, trzeba oferować co najmniej dwa sposoby. W tym obowiązkową formę bezpiecznej metody płatności: faktura, polecenie zapłaty, PayPal i karta kredytowa. - Odcisk
Każdy sprzedawca na Idealo musi posiadać odcisk, czyli nadruk z podanymi informacjami:- adres pocztowy,
- nazwa firmy,
- NIP,
- adres e-mail,
- numer telefonu.
- Wysyłka
Sprzedając na portalu, musisz dbać o wysyłkę i zwroty oferowanego towaru.
Monitoring Cen na Idealo
Prowadząc sprzedaż na serwisie, trzeba pamiętać o tym, że pozycja, którą zajmujemy, jest zależna od ceny, którą oferujemy. Portal dba o renomę i wyświetla na górze listy wyszukanych pozycji sklepy, które oferują najtańsze stawki na danym produkcie.
W chwili, gdy Twoja oferta jest korzystna cenowo, konsument będzie mógł szybko na nią trafić. Jeżeli prowadzisz (lub dopiero zamierzasz rozpocząć) sprzedaż na Idealo, koniecznie zainteresuj się tematem monitoringu cen konkurencji. Bez profesjonalnego narzędzia nie będziesz mógł sprawnie reagować na ruchy cenowe konkurencji.
LivePrice zapewnia Ci rzetelny monitoring cen konkurencji. Produkty z Twojej oferty mogą być zestawiane do analizy z towarami innych sprzedających po:
- EAN-ach.
- Kodach producenta.
- Kluczowych frazach.
Warto śledzić poczynania swoich konkurentów, aby dostosowywać ceny do sytuacji rynkowej. Trzymając rękę na pulsie, można odnieść spektakularny sukces na Idealo.
Automatyzacja nadawania cen
Automatyzacja nadawania cen to kolejna potrzebna funkcjonalność. Monitoring umożliwia poznanie zasad, jakimi kierują się konkurenci (podczas nadawania cen). Natomiast automatyzacja pozwala w wygodny sposób dostosowywać stawki.
System LivePrice zapewnia połączenie monitoringu i automatyki cenowej na Idealo. Dzięki temu pozwala oferować produkty w korzystnych cenach, ale zgodnie z Twoimi założeniami sprzedaży (zawsze respektuje cenę minimalną). Narzędzie samoczynnie zmienia ceny na wybranych przez Ciebie towarach. Stawki dostosowane do działań innych sklepów pozwolą Ci wyświetlać ofertę na górze rankingu, przyciągać wzrok kupujących i zwiększać sprzedaż.
Koniecznie wypróbuj system LivePrice i podbijaj z nami Idealo!