Nie ulega wątpliwości, że Allegro jest największą platformą sprzedażową w Polsce. Na portalu zderzają się wszyscy e-sprzedawcy – od osób prywatnych, które okazjonalnie pozbywają się zalegających rzeczy, po e-sklepy, które na firmowych kontach wystawiają tysiące produktów. Jak zwiększyć sprzedaż w Internecie? Jak skutecznie (w gąszczu prywatnych loginów i kont firmowych) rozpoznać swoją konkurencję? Do czyjej ceny warto równać na Allegro? Jak zawęzić konkurencję na Allegro? Na te pytania odpowiada system LivePrice, który dzięki nowemu modułowi automatycznego parowania pozwala na badanie konkurencji na Allegro.
Oczywiście dzięki modułowi system staje się skutecznym zestawem do monitoringu cen Allegro. Pozwala szczegółowo wytypować konkurencję i poprzez całodobowe śledzenie cen staje się niezastąpionym narzędziem w konkurencji cenowej.
Czemu na Allegro są duże rozbieżności cenowe na produktach?
Olbrzymia różnica cen – od super drogich po podejrzanie tanie oferty, wynika z mnogości sprzedających. Każdy sprzedawca ma odrębną cenę zakupu, politykę i strategię cenową. Zdarzają się sklepy, które w przypadku braku dostępności produktu znacznie zawyżają jego cenę, aby paradoksalnie uniknąć sprzedaży. Czasami na Allegro pojawiają się „okazjonalni sprzedawcy”, którzy kupują bardzo tanio pulę produktów i chcą je szybko sprzedać. Jeżeli prowadzimy sklep o ugruntowanej pozycji, takie chwilowe spadki cenowe oczywiście nie są dla nas konkurencją. Dlatego nie warto brać ich pod uwagę, nawet jeżeli stosujemy strategię niskich cen.
Jak ustalać ceny produktów na Allegro?
Duża liczba sprzedawców i olbrzymia rozpiętość cenowa na danym produkcie powoduje, że bardzo ciężko jest optymalnie wycenić swój asortyment. Ceny w sieci są dynamiczne i często się zmieniają – nawet jeżeli nie chcemy mieć najtańszych ofert na Allegro, trzeba, a wręcz należy orientować się w ruchach cenowych konkurencji. Ręczne monitorowanie cen to proces żmudny i narażony na ryzyko błędu ludzkiego. Używanie systemu LivePrice bezsprzecznie gwarantuje Ci:
- Monitoring cen konkurencji na Allegro – system całodobowo zaczytuje ceny konkretnych, powiązanych z Twoimi ofertami produktów.
- Automatyczną zmianę cen – możesz ustawiać konkretne założenia cenowe (np. zawsze na pierwszym miejscu, równanie cenowe do konkretnego sklepu, uzyskiwanie konkretnej pozycji na Allegro). System na podstawie ruchów konkurencji zoptymalizuje Twoją cenę (do bezpiecznej, ustalonej przez Ciebie granicy).
- Badanie konkurencji – dzięki parowaniu automatycznemu i ręcznemu, LivePrice pozwala na rzetelne filtrowanie i dopasowanie interesujących Cię ofert i sprzedawców.
Czym jest automatyczne parowanie produktów na Allegro?
System LivePrice pozwala na monitorowanie cen produktów konkurencji na poszczególnych aukcjach. Aplikacja samoczynnie dostosowuje ceny na podstawie ruchów konkurencji. W przypadku użycia systemu o takich właściwościach kluczowe jest precyzyjne określenie konkurencji. Jeżeli prowadzisz duży firmowy sklep na Allegro, nie możesz brać pod uwagę cen produktów „chwilowych”, wystawionych przez nieistotnego sprzedawcę. Reasumując, LivePrice umożliwia Ci określenie parametrów aukcji i automatyczne filtrowanie interesujących ofert.
Pomijanie odchyleń cenowych
Dynamika cen na Allegro sprzyja napotykaniu na aukcje o ekstremalnie niskich cenach (nawet poniżej ceny zakupu u producenta) lub mocno zawyżonych. Jeżeli prowadzisz stabilny e-sklep i nie chcesz wykonywać histerycznych ruchów cenowych, możesz określić jakie odchylenia cenowe nie są dla Ciebie istotne przy procesie śledzenia cen. Bez wątpienia parowanie automatyczne umożliwi Ci pominięcie ofert, które są np. o 20% tańsze od Twojej ceny sprzedażowej. Wtedy wszystkie oferty, które nie spełniają tego kryterium, są pomijane i nie wpływają na proces automatycznej zmiany cen na Twoim koncie Allegro. Parowanie automatyczne porządkuje Twoje aukcje również w sytuacji, gdy pod tym samym EANem, konkurencja wystawia zestaw lub komplet danych towarów. Przykładem mogą być opony (pod jednym kodem wystawione są oferty na 1 sztukę, 2 lub komplet). Z pewnością funkcjonalność pozwala przefiltrować znaczne rozbieżności cenowe i wybrać konkretne oferty, pasujące do Twojej aukcji.
Automatyczna selekcja według stanu towaru
Parowanie automatyczne pozwala Ci wyselekcjonować konkurencję według określonych przez Ciebie kryteriów. Przykładem mogą być opony – opony nowe, zawsze będą droższe od bieżnikowanych, więc nie ma sensu walczyć ceną w takim przypadku. Towar powystawowy, uszkodzony czy po zwrocie (np. AGD) również nie może być zestawiony z nowym produktem. Takie aukcje nie są dla siebie konkurencją, gdyż cechuje je inna jakość, a docelowo inny odbiorca. Natomiast jeżeli sprzedajesz towar powystawowy, warto znać i całodobowo monitorować ceny konkurencji pasujące do Twojego typu sprzedaży. W związku z tym LivePrice filtruje konkurencyjne aukcje według parametru stanu danego towaru i analizuje jedynie te, które spełniają Twoje wymagania.
Pomijanie nieistotnych konkurentów na Allegro
Jednym z parametrów automatycznego parowania LivePrice jest możliwość pomijania sprzedawców, u których sprzedaż jest zerowa. Konkurencyjny sklep może mieć negatywne opinie lub opis na danej aukcji jest mało czytelny. Nie ma sensu analizować ich ofert – skoro nie mają klientów, ponieważ nie są dla Ciebie zagrożeniem. LivePrice pozwala Ci filtrować konkurencję na Allegro i skupiać jedynie na istotnych dla Ciebie ofertach.
Dodatkowo dzięki systemowi możesz pomijać sprzedawców z niskim stanem magazynowym. Jeżeli ktoś posiada na sprzedaż jedną sztukę danego towaru, nie jest istotnym konkurentem i dostosowywanie cen do niego nie przyniesie Ci długofalowych profitów. W takim przypadku warto skupić się na realnej konkurencji i monitorować ich ceny.
Lokowanie produktów w błędnych kategoriach
Czasami sprzedawcy lokują oferty w niewłaściwych kategoriach – specjalnie dla zwiększenia zasięgów lub przypadkiem przez ludzki błąd. Jeżeli nie chcesz brać pod uwagę produktów z innych kategorii, możesz w łatwy sposób określić docelowe miejsce monitoringu cen na Allegro. Filtr parowania automatycznego pokazuje Ci, w których kategoriach konkurencja umieściła produkt z danym EANem. Od Ciebie zależy, czy chcesz porównywać ceny globalnie, czy jedynie w interesujących Cię obszarach.
Wielopaki, gratisy, bonusy i zestawy – jak łatwo pomijać niepasujące oferty?
Parowanie automatyczne LivePrice pozwala Ci pomijać słowa kluczowe, które są zawarte w tytule i nie pasują do Twoich aukcji.
Sprzedajesz karmę dla psów w 10-kilogramowym oryginalnym opakowaniu. Pod tym samym EANem konkurenci wystawiają – karmę 10 kg + gryzak dla pasa gratis, karmę na kilogramy w opakowaniu zastępczym, karmę 10 kg opakowanie 5 kg + 5 kg. Ciężko w takiej gmatwaninie ustalić korzystną cenę własnego produktu. Dzięki pomijaniu fraz w parowaniu automatycznym możesz w łatwy sposób dostosować narzędzie do Twoich potrzeb.
W związku z tym, system zignoruje oferty, które nie odnoszą się do Twojego produktu i jedynie zaburzają monitoring cen.
Ciągły nadzór nad pojawiającymi się nowymi ofertami. Jak zwiększyć sprzedaż w Internecie?
Parowanie automatyczne LivePrice pozwala na szczegółowe określenie dowolnego stanu towaru. System umożliwia wybór monitorowanych kategorii, pomija oferty ze wskazanymi (np. niskimi) stanami magazynowymi. Narzędzie pozwala w zaawansowany sposób wyszukiwać i monitorować ofertę Twojej konkurencji – pomija konkretne, wybrane przez Ciebie słowa kluczowe. Możesz również ignorować oferty z konkretnymi odchyleniami cenowymi, aby nie skupiać się na ekstremalnych sprzedawcach.
Dzięki LivePrice w dowolny sposób wyselekcjonujesz swoją konkurencję i zaczniesz walczyć cenowo tylko z dopasowanymi do Twojego asortymentu ofertami.
Po zapisaniu danego filtru na aukcji system samoczynnie wychwytuje nowe oferty tylko z zaznaczonymi cechami. Dodatkowo możesz je szybko wcielić do monitoringu konkurencji, aby ułatwić sobie badanie cen na Allegro.