Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie w okresie świąt Bożego Narodzenia?

Po wyprzedażach związanych z Black Friday, czas przygotować swój biznes na dalsze, grudniowe szaleństwo zakupowe. Rodzinny czas, dobry nastrój, pyszne jedzenie, prezenty i oczywiście zakupy… Święta Bożego Narodzenia. Czas zwiększonej sprzedaży i wzmożonej pracy dla e-sklepów.

W e-commerce to najgorętszy okres, który najprawdopodobniej przyniesie Ci największe zyski w całym roku. Aby zwiększyć sprzedaż w e-sklepie, przygotowania należy rozpocząć zdecydowanie wcześniej. Co istotne, należy mieć na względzie, że Polacy w tym szczególnym roku planują wydać mniej pieniędzy na wydatki świąteczne. Bez wątpienia dobra wiadomość dla e-sprzedawców jest taka, że handel przeniósł się do sieci. Warto zawalczyć o klienta!

Wyjątkowy rok 2020

Polacy kupują na święta dużo i chętnie. Jak podaje GUS: Sprzedaż detaliczna w cenach stałych
w grudniu 2019 była wyższa niż przed rokiem o 5,7%.

Czy na pewno tak będzie w roku 2020? Z badań wynika, że wydatki świąteczne na gospodarstwo, spadną o około 29% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Duży wpływ na to mają związane z pandemią ograniczenia.

Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie? To pytanie zadaje sobie każdy przedsiębiorca prowadzący biznes w sieci i nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Dlatego połączenie skutecznych działań marketingowych i odpowiedni dobór asortymentu w sklepie pomogą Ci skutecznie zwielokrotnić obroty.

Te święta będą skromniejsze. Jak zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie w grudniu?

Według raportu Deloitte Global Millennial Survey 2020 Polacy planują przeznaczyć mniejsze kwoty na wydatki świąteczne. Wpływ na taki wynik ma pandemia i związane z nią ograniczenia. Dlatego święta będą obchodzone w mniejszym gronie, a to przełoży się na mniejsze zakupy (jedzenia czy prezentów). W 2020 planujemy przeznaczyć na święta 1318 zł. W 2019 kwota była o ponad 500 zł wyższa (1851 zł).

Te święta będą skromniejsze, a wydatki ograniczone. Nie oznacza to jednak, że Polacy całkowicie zrezygnują z zakupów. Twoim zadaniem, jako sprzedawcy jest:

  • Zaproponować swoim klientom wyjątkowe oferty, które zachęcą ich do zakupów w Twoim sklepie.
  • Zwiększyć sprzedaż!

Jakie produkty warto promować na święta?

Jakie produkty warto promować w e-commerce w okresie świąt? Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie? Znajomość popularnego w tym okresie towaru i triki marketingowe pomogą Ci skutecznie podnieść sprzedaż.

Reasumując, patrząc na statystyki roku 2019, jakie prezentuje GUS, widzimy, że największym powodzeniem cieszą się:

  • Książki.
  • Inne artykuły np. Zabawki.
  • Odzież, obuwie, dodatki.
  • Kosmetyki i perfumy.
  • Meble.
  • RTV i AGD.
  • Żywność.

Lista tych produktów nie jest oczywiście zaskakująca. Jeżeli oferujesz je w swoim e-sklepie, jest szansa, że w grudniu znacznie zwiększysz sprzedaż na swoim e-sklepie. Reasumując, towary te, doskonale nadają się na prezenty, pomagają „upiększyć” dom lub są użyteczne w gorącym okresie świątecznym. Dlatego, jeżeli w asortymencie Twojego sklepu znajdują się wymienione artykuły, to możesz być pewny, że w okresie świątecznym lista Twoich kupujących, powiększy się.

Jak sprzedawać więcej w sieci?

Działania marketingowe są niezbędne, aby odnieść sukces i zwiększyć sprzedaż w e-sklepie. Dlatego przygotowanie do wydarzeń e-commerce najlepiej rozpocząć we wrześniu. Wtedy na spokojnie możesz przeanalizować sytuację i zaplanować skuteczne działanie zwiększające sprzedaż w e-sklepie.

Co istotne, działając w branży e-commerce, masz bardzo dużo możliwości na to, by reklamować swoją markę, promować produkty i zwiększać sprzedaż w e-sklepie. Jeżeli jeszcze nie zaplanowałeś świątecznych promocji, możesz skorzystać z kilku naszych rad:

1. Zadbaj o świetną obsługę kupujących

W okresie świąt ruch na Twoim sklepie będzie wzmożony, a ty musisz obsłużyć każdego klienta w profesjonalny sposób. Część sprzedawców zatrudnia w grudniu dodatkowych pracowników. Zastanów się, czy Twój zespół jest odpowiednio przygotowany na zwiększoną sprzedaż.

2. Pamiętaj, o podstawach!

Twoi klienci zwracają uwagę na różnorodne aspekty. Aby zwiększyć sprzedaż w e-sklepie, warto poznać, jakie typy klientów spotykamy w e-commerce.

3. Jak zwiększyć sprzedaż na e-sklepie? Sprzedawaj na kilku kanałach

Jeżeli Twoja oferta i logo będą widoczne w wielu miejscach, przyciągniesz do swojej witryny znaczną liczbę kupujących. W Polsce najpopularniejszymi portalami są: portal Allegro i porównywarka cen Ceneo. Warto wystawiać na nich swoją ofertę, aby maksymalizować zasięgi. Bez względu na fakt, czy jesteś obecny na wymienionych wyżej platformach, czy dopiero planujesz rozpocząć na nich pracę, ważny jest monitoring konkurencji i automatyzacja cen do tego celu sprawdzi się aplikacja LivePrice.

4. Ozdób sklep na święta

Niewątpliwie Boże Narodzenie to wyjątkowy czas. Pozwól klientom poczuć na Twoim sklepie ducha świąt. Zainwestuj w bannery – wzbudzaj emocje i wyróżniaj się na tle konkurencji!

5. Nie zapominaj o swoich mediach społecznościowych!

Z pewnością w grudniu warto poświęcić trochę uwagi swoim social mediom. Pozwól stałym klientom poczuć magię świąt, zaproponuj zniżki i rabaty. Wprowadź nastrój i zaproś do skorzystania z ofert Twojego sklepu.

6. Świąteczny newsletter

Jeżeli zastanawiasz się nad tym, jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie? Przygotuj dla swoich klientów świąteczny list. Dodaj do niego super rabat lub darmową dostawę, a możesz liczyć na wzmożone odwiedziny i zakupy na Twoim sklepie.

7. Zastanów się kim są Twoi odbiorcy

Pamiętaj również o jak najlepszym dopasowaniu ofert rabatowych do konkretnych grup docelowych. Dlatego zastanów się, kim są Twoi klienci i jakich zniżek i rabatów oczekują. Dzięki temu zwiększysz sprzedaż w swoim e-sklepie.

8. Przygotuj rabaty i zniżki

Z okazji świąt możesz wprowadzić na swojej witrynie promocje, które przyciągną klientów. Co istotne, możesz wykorzystać część pomysłów z innych okazji np. Black Friday. Oczywiście nie zapomnij o zmianie bannerów i grafik, aby pasowały do okazji.

9. Wyróżnij się na tle konkurencji

Zaplanuj wyjątkowe rabaty i akcje promocyjne skierowane do konkretnej grupy i niepowtarzalne w Twojej branży. Warto wiedzieć, że według raportu Gemius w 2019 odnotowaliśmy 26% wzrost seniorów robiących zakupy w sieci. Społeczeństwo starzeje się, więc warto zadbać również o tę grupę docelową. Dlatego zapewnij seniorom wygodny i bezpieczny sposób na zakupy w Twoim sklepie – skieruj reklamę również do nich.

Automatyzacja e-commerce, czy pomaga zwiększyć sprzedaż?

Niewątpliwie automatyzacja przekłada się na zwiększenie sprzedaży Twoim e-sklepie. Dlatego doskonałym przykładem jest użycie aplikacji LivePrice. System służy do monitoringu i automatyzacji cen na Ceneo i Allegro oraz Twoim e-sklepie.

Niewątpliwie stawiając na użycie nowoczesnych narzędzi, zwiększasz swoją szansę na osiągnięcie sukcesu. LivePrice pomoże Ci zawalczyć o zwiększenie sprzedaży nie tylko od święta. Monitoring konkurencji i znajomość branży są kluczowe, jeżeli chcesz zyskać przewagę nad konkurencją. Automatyzacje cen również pozwoli Ci planować strategie cenowe bez utraty czasu na manualne i czasochłonne analizy. Dlatego zdaj się na automatykę i zwiększaj sprzedaż na e-sklepie.

Zobacz również