Blog Megaphone Icon

Empik Marketplace, czyli EmpikPlace dla sprzedawców

Baza wiedzy
Blog Typewriter Icon
Empik marketplace EmpikPlace

Empik funkcjonuje w polskiej przestrzeni biznesowej od ponad 70 lat. Najpierw marka kojarzona była ze sklepami stacjonarnymi, w których można było spędzić wiele godzin, przeglądając najnowsze oferty wydawnictw muzycznych, książkowych czy prasowych.

Kolejno Empik wyruszył na podbój e-commerce i w 1998 roku otworzył swój sklep internetowy. Następnym etapem rozwoju platformy była przebudowa witryny i uruchomienie Empik Marketplace.

EmpikPlace

Źródło: Empik

Empik Marketplace rośnie w siłę

Empik Marketplace stał się trzecią w Polsce platformą sprzedażową. Firma oferuje innym sprzedawcom możliwość wystawiania swojej oferty pod jej szyldem. Do EmpikPlace może dołączyć każda firma, która wyznaje te same wartości sprzedażowe co portal.

Przekształcenie i rozbudowanie standardowego e-sklepu z kategorii Kultura i Rozrywka, do pełnoprawnego marketplace’a jest pozytywne dla całej branży e-commerce.

Korzyści z tego zabiegu są widoczne dla obu stron. Oferta Empiku rozrasta się o nowe kategorie produktów, konkurencyjność wpływa pozytywnie na ceny oraz przybywa nowych użytkowników. Dla przedsiębiorców główną korzyścią jest fakt, że serwis pozwala im promować swoje sklepy i dotrzeć do licznego grona kupujących.

EmpikPlace, czy warto wystawiać swoją ofertę?

Liczby, jakie podaje Empik, są imponujące. Serwis cieszy się średnio 22 milionami odwiedzin miesięcznie (generuje ją unikalna grupa klientów), jest w pierwszej trójce najpopularniejszych marketplace’ów w kraju. Dodatkowo zrealizował już około 2,5 miliona zamówień. Te dane mówią same za siebie. Jeżeli zastanawiasz się nad tym, czy warto wprowadzić swoją markę do EmpikPlace, to koniecznie przeczytaj nasz tekst.

Empik Place Empik Marketplace

Źródło: Empik

Dlaczego warto wystawiać ofertę na EmpikPlace?

  • Serwis posiada unikalną bazę wiernych klientów. Dzięki temu możesz dotrzeć do innego grona odbiorców niż na Allegro, Ceneo czy własnym e-sklepie.
  • Empik nie pobiera abonamentu od sprzedawców.
  • Prowizje w serwisie są niższe niż na konkurencyjnych platformach – dzięki temu możesz sprawniej balansować cenami i zarabiać więcej.
  • Integracja z portalem jest łatwa i obejmuje wszystkie najpopularniejsze platformy sklepowe i systemy ERP.
  • Empik nie pobiera opłat związanych z promowaniem Twojej marki na serwisie.
  • Możesz rozliczać się z serwisem nawet co 5 dni.

Z EmpikPlace możesz nawiązać współpracę w łatwy sposób:

Jak zacząć EmpikPlace

Źródło: Empik

Marketplace Empik i Empik Premium

Empik Premium to program przeznaczony dla partnerów EmpikPlace oraz klientów e-commerce. Przystąpienie do Empik Premium skutkuje otrzymaniem dodatkowych benefitów oraz oznaczenia Premium bezpośrednio na serwisie.

Empik Premium ma za zadanie przyciągnąć jeszcze większą grupę klientów na Empik marketplace. Patrząc na to, jakie bonusy serwis przygotował dla konsumentów, oczywiście nie ma wątpliwości, że jego udział w rynku e-commerce będzie sukcesywnie rósł.

Koszty pakietu Empik Premium są porównywalne dla programu Allegro Smart. Dzięki opcji premium, klient otrzymuje:

Koszty sprzedaży Empik Premium

Źródło: Empik

Sprzedawca EmpikPlace, który zdecyduje przyłączyć się do programu Empik Premium, również może sporo zyskać na posiadaniu tego modułu. Korzyści, jakie mają przyciągać przedsiębiorców, to:

  • Możliwość filtrowania Twojej oferty pod kątem opcji Premium.
  • Subsydiowane przez Empik darmowe dostawy.
  • Wzrost liczby zamówień.
  • Udział w akcjach marketingowych (obecność w powiadomieniach push, dedykowanych promocjach, newsletterach i socialmediach).
  • Wyróżnienie oferty na tle innych sprzedających.
  • Zwiększony zysk i obrót. Jak podaje Empik Marketplace, średnio o 27% szybciej po dołączeniu do Programu Premium.
  • Wsparcie marketingowe zapewniające stałą i efektywną komunikację ofert asortymentowych oraz promocyjnych.
  • Zwiększenie atrakcyjności Twojej oferty.

Subskrybcja Empik Premium

Źródło: Empik (.pdf)

Co więcej, Empik utrzymuje, że jego baza klientów Empik Premium jest trzykrotnie większa od bazy Allegro Smart!

Abyś mógł dołączyć do Empik Premium, musisz również spełniać szereg warunków ustalonych przez partnera.

Źródło: Empik

Konkurencja na EmpikPlace

Popularność EmpikPlace rośnie z każdym miesiącem, tym samym zwiększa się konkurencja na serwisie. Im więcej e-sklepów postanowi współpracować z serwisem, tym częściej pojawi się potrzeba monitorowania innych sprzedawców.

Obecnie wśród marek, które postanowiły wystawić swoją ofertę na portalu, możemy odnaleźć takie firmy jak: Inglot, DUKA, Miele, Intersport, Wittchen, Pepco i wiele mniejszych marek.

Empik zapewnia swoim partnerom wgląd w statystyki cen Dashboard, natomiast nie jest to narzędzie, które umożliwi Ci ich automatyzację. Wypróbuj LivePrice, jeżeli chcesz:

  • Monitorować swoją bezpośrednią konkurencję.
  • Prowadzić automatykę cenową zgodną z Twoimi scenariuszami cenowymi i kwotami, jakie nadają konkurenci.
  • Zyskiwać na brakach magazynowych innych sprzedawców.
  • Zwielokrotnić zysk.
  • Oszczędzać czas.

Aplikacja pozwala na samoczynny monitoring konkurencji na EmpikPlace. Dodatkowo LivePrice może zarządzać Twoimi cenami. Jeżeli będziesz potrzebował zobaczyć konkurencję na innych platformach, będziesz mógł rozszerzyć aplikację o inne moduły:

  • Allegro.
  • Ceneo.
  • Amazon.
  • Idealo.
  • Wybrane e-sklepy konkurencji.

Sam przekonaj się, jak działa LivePrice. Możesz wypróbować wybrane moduły za darmo, nawet przez 14 dni. Dzięki temu sam zobaczysz, czy system pomoże Ci zwiększyć zysk i znaleźć się na pozycji lidera na EmpikPlace.

LivePrice LivePrice

Monitoruj i automatyzuj ceny

według własnych zasad! Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie już dziś!
Zobacz demo
LivePrice LivePrice
14-dniowy dostęp do darmowej wersji demonstracyjnej
Szybka wycena i pomoc w uruchomieniu
Dopasowanie systemu do potrzeb Twojego biznesu

Zobacz również

    Skorzystaj z LivePrice! Okres próbny jest całkowicie darmowy