monitoring ceneo

Czy warto sugerować się cenami konkurencji na Ceneo?

Zastanawiasz się, czy monitoring cen konkurencji na Ceneo to must have dla Twojego biznesu, czy jedynie chwilowy kaprys? Koniecznie zapoznaj się z naszym artykułem. Udowodnimy, że dynamiczne ustalanie cen, to podstawowy krok, jaki należy wykonać, aby odnieść sukces na pomarańczowej porównywarce.

Czy dynamiczne ustalanie cen jest konieczne?

Dynamic pricing to strategia wymagająca od przedsiębiorcy  plastycznego podejścia do tematu cen. Dynamiczne ustalanie cen jest pożądane wszędzie tam, gdzie klient ma możliwość dokonać analizy konkurencji. W polskiej przestrzeni e-commerce Ceneo było i jest kojarzone przez użytkowników, jako platforma pozwalająca na konfrontację oferty wielu e-sklepów.

O dynamicznym ustalaniu cen mówi się w sieci bardzo dużo, ponieważ to właśnie cena jest jednym z głównych bodźców w procesie zakupowym. Reasumując, elastyczne ceny są ważne dla sprawnego zarządzania e-sprzedażą. Natomiast proces ten nie jest możliwy, bez profesjonalnego monitoringu cen konkurencji na Ceneo.

Monitoring konkurencji

Dla klienta sprawdzanie cen różnych sprzedawców w sieci jest niezwykle łatwe. Ten sam produkt potrafi mieć ogromną rozbieżność cenową, natomiast nikt nie lubi przepłacać. 

listing ceneo

Źródło: https://www.ceneo.pl/115732632

Na powyższym przykładnie dokładnie widać, jak duża potrafi być rozpiętość cenowa konkretnego produktu. Stosując politykę elastycznych stawek i dokonując rzetelnego monitoringu cen konkurencji na Ceneo, wiesz, jakie wartości nadają inni oferenci. Dzięki temu możesz szybko zareagować na ruchy branży.

Co istotne, ceny nadawane przez innych sprzedawców możesz sprawdzać ręcznie lub automatycznie. Pierwszy sposób jest niestety mało skuteczny i niezwykle czasochłonny. Jeżeli chcesz manualnie kontrolować wartości w innych e-sklepach, raczej z góry skazujesz swoje działanie na porażkę lub masz dużo wolnego czasu i bardzo mało produktów w ofercie. Drugi sposób jest wydajny, ponieważ pozwala zaoszczędzić czas i uniknąć popełnienia błędu. Monitoring cen konkurencji na Ceneo za pomocą profesjonalnego systemu jest opłacalny, bezpieczny i rzetelny.

LivePrice  to aplikacja, która umożliwia Ci samoczynne szpiegowanie poszczególnych kart na Ceneo. Wystarczy, że system sparuje Twój asortyment z odpowiadającymi im kartami. Kolejno dzięki LivePrice możesz:

  • Otrzymywać raporty z cenami konkurencji.
  • Zobaczyć, jaką pozycję wśród oferentów zajmuje Twój produkt.
  • Poznać dane historyczne i zobaczyć, jak kształtowała się cena (u Ciebie i poszczególnych e-sklepów) na danym produkcie w okresie nawet 30 dni.
  • Automatyzować proces nadawania cen.

Automatyzacja w nadawaniu cen na porównywarce cenowej

Monitoring cen konkurencji na Ceneo łączy się z pojęciem automatyzacji cen. LivePrice pomaga przedsiębiorcy w sprawny sposób zarządzać stawkami. System wylicza odpowiednie dla danego produktu kwoty, na bazie:

  • Cen, jakie nadają inni sprzedawcy na pomarańczowej porównywarce.
  • Scenariusza cenowego, jaki nadasz sam.

Do poprawnego i automatycznego działania w zakresie zmiany cen, LivePrice potrzebuje otrzymać takie wartości jak:

  • Cena minimalna – najniższa kwota, za jaką możesz zaoferować dany produkt.
  • Krok cenowy – balans pomiędzy Twoim asortymentem a kolejnym na liście e-sklepem.

Reasumując, na bazie tych zmiennych aplikacja wylicza odpowiednią cenę dla produktu i przesyła ją do Twojego e-sklepu lub ERPa. Kolejno Ceneo pobiera plik wynikowy i umieszcza aktualizację na porównywarce. LivePrice działa dwutorowo – obniża i podnosi ceny (zależnie do sytuacji na karcie), a przede wszystkim w profesjonalny sposób zapewnia monitoring cen konkurencji na Ceneo.

Kto powinien rozważyć obecność na Ceneo?

Czy Ceneo jest dla wszystkich? I tak i nie. Oczywiście każdy przedsiębiorca może wystawić swoją ofertę na pomarańczowej porównywarce. Jednak nie w każdym przypadku jest to opłacalne. Trzeba pamiętać, że z portalem rozliczamy się w modelu PCP (koszt za klik), czyli płacimy ustaloną stawkę za przejście na nasz sklep. W tym przypadku, w serwisie warto wystawiać produkty, które są chętnie wyszukiwane przez kupujących i oczywiście oferować je w korzystnych cenach.

Dlatego, jeżeli zastanawiasz się, czy Ceneo jest dla Ciebie, to możesz testowo wystawić swoją ofertę i rozeznać się w kwestii swoich cen minimalnych. Przykładowo, jeżeli Twoja stawka zakupu nie jest wystarczająco  korzystna, to nie możesz zaoferować konkurencyjnych (na tle innych oferentów) cen dla kupujących. W takim przypadku Twoja obecność na Ceneo może się wiązać jedynie z działaniem wizerunkowym. 

Co istotne, może się również okazać, że powinieneś popracować nad wyliczeniem marży. Duża część sklepów wystawia ułamek swojej oferty na Ceneo. W takim przypadku stawiają na produkty (wabiki w bardzo atrakcyjnych cenach), które zachęcą klientów i pokierują ich do sklepu. Bez profesjonalnego monitorowania cen konkurencji na Ceneo ciężko określić, jakie taktyki cenowe warto zastosować w Twoim e-sklepie.

Oczywiście na portalu świetnie radzą sobie marki, które mają niskie ceny zakupu, monitorują ceny konkurencji na Ceneo i potrafią elastycznie podchodzić do kwot, które wyświetlają na porównywarce. 

Reasumując, w każdym z powyższych przypadków LivePrice to doskonałe narzędzie, które ułatwi Ci proces monitoring u cen konkurencji na Ceneo i pomoże w automatyce cenowej. System możesz wypróbować przez 14 dni za darmo. Skontaktuj się z nami i zobacz, jak LivePrice może pomóc Twojemu sklepowi na Ceneo.

Zobacz również